Donutily ji k tomu zdravotní problémy. Vrátila se jí rakovina. Poprvé byla vzorná pacientka, když se rakovina vrátila, rozhodla se, že svému zdraví půjde naproti.

Co jste si vařila na začátku vaší veganské cesty?

Ilustrační fotoOblíbený recept mrkvový perkelt. Na cibulce lehounce podusíte mrkev a místo solení ji zalijete troškem sójové omáčky, přidáte rozmarýn a římský kmín.

Veganská strava je hodně o luštěninách, je to tak?

Ano, ale není to o čočce na kyselo. Luštěnin je tolik! Já začala s pohankou. Dobrá rada pro všechny, kdo ji chtějí pustit do svých jídelníčků: Vařte ji s rýží půl na půl a dejte do toho například kari.



Pomohla vám veganská strava zdravotně?
  

Ano. Jsem plná energie a také jsem shodila nějaké to kilo. Přestala jsem jíst i bílou mouku a bílý cukr. Když vyrábíme s dětmi, z těchto dvou ingrediencí dělám přírodní lepidlo. Díky tomu jsem pochopila, co nám to dělá ve střevech. Zpětně nemoci děkuji. Přibrzdila mě, hodně jsem začala přemýšlet, narovnala mi hodně vztahů a v neposlední řadě mě přivedla k jídlu, které je pro mě důležité. Ale nejdůležitější je ta radost z toho jídla.

Nestěžujou si lidi, že na to nemají čas? Vařit si vegan stravu.

Lidi si myslí, jak je vaření vegan stravy složité, a časově náročné, ale není to tak. Také mají představu, že je to vyhladovění na zelenině, ale to také není pravda. Musí akorát vědět, jak suroviny kombinovat.

Více v našem Týdeníku.