Kromě finančního postihu odpovědných slibuje primátor Juraj Thoma opatření, která zabrání tomu, aby se podobná situace v budoucnu opakovala.
Město bude klást na stavebníky větší nároky. „Po zkušenostech velmi trpkých jsme zpřísnili kritéria,“ uvedl primátor Juraj Thoma k tomu, že nynější nakupení dopravních staveb nešťastně ovlivnilo plynulost dopravy ve městě.
„Naprosto zásadní je dobré plánovaní uzavírek dopravním odborem, aby se jich nesešlo více najednou. Musí také nutit stavební firmy k takovému režimu, aby co nejméně omezoval dopravu,“ zdůrazňuje. Nově vyjednaný režim na stavbě v Mánesově ulici podle něj dokazuje, že původní povolení mělo rezervy a odbor dopravy mohl lépe bránit zájmy města a jeho obyvatel. Do budoucna by všechny velké dopravní stavby měl kordinovat jednotný harmonogram, s hlavními investicemi bude dopředu seznámena i veřejnost.
Napříště by také neměli stavebníci očekávat žádné dodatky o prodlužování termínů smluv na rekonstrukci komunikací. Bude je čekat i penále 30 tisíc korun za každý den při překročení dodacího termínu.
Změny chce radnice podle Thomy udělat i v zadávání výběrových řízení. Neměla by už rozhodovat pouze cena. Větší váhu bude mít i termín plnění zakázky.
Zda nová pravidla zaberou, může prověřit již letní rekonstrukce části Lipenské ulice.