Akce, díky níž má teplo z Temelína pokrýt od topné sezony 2020/2021 zhruba 30 procent spotřeby jihočeské metropole, začala letos.

„Ve dvou úsecích trasy horkovodu je sejmuta nadložní vrstva zeminy a běží výkopové práce. Stavaři navážejí materiál a už zahájili i vlastní instalaci potrubí,“ dodává Marek Sviták k aktuální situaci. Postupnou realizaci projektu, o němž společnost ČEZ jako investor jednala s Českými Budějovicemi řadu let, může pozorovat každý, kdo jede autem mezi Týnem nad Vltavou a kempem Křivonoska. Pro jeden a půl úseku už jsou jednotlivé díly potrubí složeny v polích. Roury, každá přibližně o délce 16 metrů, jsou rozmístěny po stavbě a několik set metrů je svařeno. Při spojování se využívá speciální přístřešek. „Jde o plechový přístřešek, uvnitř kterého je svařovací automat,“ vysvětluje Marek Sviták a připojuje, že úkolem přístřešku je vytvářet stabilní klimatické podmínky pro svařování.

Hotový horkovod s délkou 26 kilometrů bude třetí nejdelší v České republice. Trasa do Českých Budějovic bude mít vnější průměr 80 centimetrů, vratka do elektrárny bude mít průměr o deset centimetrů menší. Předávací stanice bude v jihočeské metropoli na sídlišti Vltava. Potrubí bude uloženo minimálně 1,3 metru pod zemí. Životnost je odhadována minimálně na 30 let.