Další lokality v Českých Budějovicích tak budou rozděleny na zóny pro rezidenty – bydlící, abonenty – podnikající a další řidiče, kteří budou platit podle času, po který 
v místě zaparkují. Podobně jako je to dnes v centru města.

Kolik se bude platit a jaké budou počty míst pro abonenty nebo rezidenty, to se má podle náměstkyně primátora Ivany Popelové teprve určit. V centru se za rezidenční kartu platí dva tisíce korun ročně. 
V přepočtu je to 5,50 koruny na den, což není podle náměstkyně primátora závratná suma.

Mimo centrum by ale měla být karta levnější. Rozšířením placených zón chce radnice hlavně vytlačit  na chystaná odstavná parkoviště řidiče, kteří dojíždějí do Českých Budějovic, ale nechtějí 
v centru platit za parkování.

Mnozí místní sledují plány radnice s nadějemi, nechybí ale hlasy, které zpochybňují, že se situace s parkováním skutečně zlepší.

Radnice chce řidičům nabídnout osm záchytných parkovišť, která by měla „sbírat" řidiče směřující do Budějovic.

Ze tří parkovišť by řidiči měli pokračovat dál s MHD (systém zaparkuj a jeď) – ze sídliště Vltava a od hřbitovů U svaté Otýlie a z Mladého. Docházkovou vzdálenost (systém zaparkuj a jdi) má nabídnout pět parkovišť – u Dynama, podél ulice Na Dlouhé louce, u vlakového nádraží (bývalé nákladové nádraží), u sportovní haly a v Jírovcově ulici (bývalá kasárna).

Ne všechny plochy jsou ale nyní k dispozici. Podle náměstkyně primátora Ivany Popelové by však měl být nový systém zaveden i s naváděním řidičů na všechny zmíněné plochy. Ty by dokonce měly dostat oplocení a také budou mírně zpoplatněny, aby se vydělalo na jejich provoz.

V oblasti mezi ulicemi Strakonická – Papírenská je dnes v Budějovicích 9751 parkovacích míst. Podle studie, zpracované pro radnici, je zde přitom ve dne zaparkováno asi   2200 vozů zaměstnanců z institucí a firem, které zde sídlí. Na velké části území kolem centra města je obsazenost ve dne i v noci téměř 100%, někde i více.

Odhaduje se totiž, že v rozporu s předpisy stojí v ulicích až 15 % vozidel. A ta by zřejmě musela při rozšíření zón „zmizet". Radnice ale chtěla dopravu regulovat, a tak sáhla podle Ivany Popelové k rozšíření zón placeného stání.

Náklady na nové automaty, dopravní značení a podobně mají v I. etapě rozšíření (k Pekárenské ulici) dosáhnout kolem 16 milionů korun, roční výnosy se odhadují na 10 milionů korun.

Ne všichni ale souhlasí s názorem, že situace se zlepší. Rozdělena byla při hlasování o nových zónách i rada města Například náměstek primátora Miroslav Joch, který má k záměru řadu výhrad, poukazuje mimo jiné na to, že pro některé obyvatele města může být i menší poplatek za rezidenční kartu problém.