Následuje mytí rukou a jejich dezinfekce. Teprve pak děti usedají do lavic. Každý sám a ještě „na střídačku“. Teprve potom mohou sundat z úst roušky. „Je to trochu horší na logistiku, ale zvládáme to,“ říká Šárka Grabmüllerová, zástupkyně ředitelky ZŠ Vodňanská. S dovětkem, že do přípravy na přijímací zkoušky se ve Vodňance přihlásilo čtyřiadvacet žáků. Škola proto vytvořila skupiny podle tříd ve složení 11 a 13 žáků. „Ti, co jsou přijatí na učební obory, neměli zájem,“ konstatovala. Do školy chodí deváťáci třikrát v týdnu na čtyři hodiny.

MATIKA S KAMEROU

V jedné třídě začíná český jazyk a před žáky předstupuje jejich učitelka Lenka Andraschková. „Český jazyk je v deváté třídě hlavně opakování. Výuka ve třídě je ale lepší než online, kontakt s dětmi je nenahraditelný,“ ujišťuje.

Poslední letošní ukázka plavení dřeva na Schwarzenberském plavebním kanále je minulostí. Už se chystá příští ročník.
Zahájení sezony na Schwarzenberském plavebním kanále se odkládá

Druhá skupina, která má matematiku, má výuku o něco komplikovanější. „Ve třídě je s nimi asistentka. Paní učitelka na matematiku Libuška Foltínová je v rizikové skupině a do třídy za dětmi nemůže. Učí matematiku ze sborovny prostřednictvím kamery,“ vysvětluje Šárka Grabmüllerová. Deváťáci pracují podle pracovních sešitů a jeden z nich na interaktivní tabuli a paní učitelka Foltínová to sleduje přes kameru. „Paní asistentka má za úkol chodit mezi dětmi a případně přetlumočí, kdybych neslyšela. Když vědí, tak pracují sami. Když ne, navádím je, jak postupovat a dojít ke správnému výsledku,“ vysvětluje.

VE ŠKOLE JE TO LEPŠÍ

Na Národce má skupina patnácti deváťáků i anglický jazyk. „Na hodinu přišli všichni přihlášení, což v tomto režimu není povinné,“ těší jejich učitelku Veroniku Nebeskou.

Odběrné místo v prachatické nemocnici. Ilustrační foto.
Třináct lidí z jedné prachatické firmy musí na test

 Deváťáci z Národky potvrzují, že mají z přijímaček strach. „Horší bude matika,“ zní jednohlasně. Shodli se na tom, že učení ve škole je o dost snazší. „Můžeme s učitelem komunikovat, kdykoli se zeptat, pokud něčemu nerozumíme. Odpověď dostáváme hned, po mailech to bylo někdy zdlouhavé,“ říkají a dodávají: „I pro učitele je jednodušší nám ve škole vysvětlit, co potřebujeme.“