Řidiči aut si najedou kvůli objížďce čtyři kilometry, městská hromadná doprava zruší dvě zastávky.

Milada Maninová se o uzavírce dozvěděla z malého letáčku na autobusové zastávce. „Nejít sem ob den by mi utrhlo srdce," posteskla si na hřbitově, kde už šest let odpočívá její syn a od nedávna i manžel. „Tak sem půjdu v pátek a pak až v pondělí," dodala Milada Maninová s tím, že horší to bude pro starší paní, které sem pravidelně jezdí  v sobotu nebo v neděli. Změny v městské dopravě by je mohly překvapit. Do dvou zastávek navíc autobusy vůbec nepřijedou.

„Provoz na trolejbusových linkách 2 a 8 zajistí náhradní autobusová doprava. V době uzavírky budou také bez náhrady zrušeny zastávky Budvar a U Severní zastávky," upozornil Radek Filip z českobudějovického dopravního podniku.

Uzavírka hlavního tahu u Budvaru se dotkne i těch, kteří bydlí v Nemanicích nebo na Borku. „Je to o víkendu, kdy je menší provoz," naznačuje Petr Mika z Borku, že uzavření viaduktu v pracovní den by mělo daleko horší následky. Ohledně objížďkových tras má ale Petr Mika jasno. Souhlasí s cestou přes Nádražní, a Propojení okruhů na Okružní. Jet přes Kněžské Dvory rozhodně zavrhuje.

Místo zavřené Pražské jeďte po okruhu

Když včera dopoledne venčil pětaosmdesátiletý Václav Bendl z českobudějovické ulice A. Trägera nedaleko svého domu psa, ještě vůbec netušil o rekonstrukci železničního nadjezdu, po jejíž dobu se z frekventované výpadovky na Prahu stane slepá ulice. Doporučená objížďka po Okružní ulici je o několik kilometrů delší než cesta okolo Budvaru, právě tou ulicí, ve které Václav Bendl bydlí. Místní se tak právem mohou bát o svůj klid. Nebo alespoň o to, co z něj zbylo. S dopravou nemají ani v normálu dobré zkušenosti.

„Stačí, aby se provoz zvýšil o málo a už to tu bude neúnosné. I teď  by se člověk bál přejít ulici," poznamenal Václav Bendl s trpkým úsměvem. Podle něj bývá  doprava o víkendu v ulici trochu klidnější, proto objížďka bude vadit nejvíc asi řidičům MHD na lince č. 6, která právě touto ulicí vede. „Budou mít asi veliké problémy. Povrch není v dobrém stavu, protože tudy jezdí pořád hodně aut, poslední rekonstrukce je určitě starší než pět let," doplnil.

Ještě před uzavřením části Pražské ulice jsme redakčním vozem projeli trasu plánované objížďky přes Okružní a také nejkratší možnou variantu, ulicí A. Trägera.

Pohodlnou a širokou spojnicí Nádražní a Okružní ulice bude jezdit i českobudějovická hromadná doprava, kdy trolejbusy nahradí autobusy. Po této trase řidiči najedou oproti původní necelé čtyři kilometry navíc. O víkendu se dá navíc počítat s bezproblémovou jízdou. 

Ulicí A. Trägera si řidiči zajedou pouze dva kilometry. Jenže po úzké a nekvalitní silnici. I řidič Petr Míka z Borku před touto variantou ostatní varuje.
„Tam stačí málo a je to ucpané. Přes propojení okruhů je to propustnější. A o víkendu nejezdí náklaďáky, tak by to mohlo jít," míní.

Řidiči si nepomohou

Ačkoliv se to na první pohled nezdá, průjezdem přes Kněžské Dvory si řidiči nepomohou. Na obou objízdných trasách je shodně zdrží dvě světelné křižovatky, plynulosti dopravy na trase Nádražní – Okružní – Pražská pomáhají dva kruhové objezdy. Celá cesta tak zabere úplně stejně času jako "zkratka" okolo zadní části Budvaru, necelých deset minut.

Na silnici spojující Nádražní a Okružní ulice je povolená maximální rychlost vyšší než městská padesátka, kterou se Trägerovou ulicí nedá kvůli stavu vozovky a pěšímu provozu jet.