Místo několika kroků navíc k nedalekým přechodům, nadchodům či podchodům se vrhají mezi auta. Řidiče rozčilují úvahy, zda nevyjít pěším vstříc a neumožnit jim bezpečné přecházení v místech, kde beztak již dlouhá léta přes silnici chodí.

„Chodci jsou v mnoha případech neukáznění, vlezou za každou cenu do vozovky, takže musíte prudce brzdit a ještě riskujete, že auto za vámi narazí do vás,“ líčí své zážitky od Mercury Centra v diskusi na www.ceskobudejovicky.denik.cz čtenář podepsaný jako Sun. „Chodci si myslí, že můžou přecházet, kde se jim zachce. To neplatí jen pro tu zatáčku, ale i pro prostor naproti vlakovému nádraží. Lidi si přebíhají ze zastávky na zastávku, zábrany nezábrany, přes několik pruhů,“ dodává.

O nezodpovědném chování chodců ví své i policejní mluvčí Regina Tupá. „Chodec musí využít přechod anebo podchod, je–li v dosahu padesáti metrů. Riskuje jinak nejen zdraví, ale také až dvoutisícovou pokutu. Zatím jsme takové prohřešky řešili jen domluvou. Lidé si neuvědomují, že když auto jede padesátikilometrovou rychlostí, ujede ještě čtrnáct až osmnáct metrů, než řidič stihne zereagovat a zastaví,“ připomíná.

„Když tudy jedu, skoro mi chodci nadávají, že si tudy dovoluji projet, no kde to teda jsme?! Mají tam parádní podchod, bezpečný a ještě jim dělat přechod… nesmysl. Ale chápu i argumenty, že pro starší lidi jsou schody v podchodech nepříjemné, eskalátory by to vyřešily,“ navrhuje další z řady diskutujících.

„Podle mého názoru by tam bylo potřeba vybavit podchod a v křižovatce udělat takové úpravy, které nebudou preferovat chodce, ale naopak MHD. Kdyby se tam vyznačil přechod, většina chodců by si tam vynucovala přednost a blokovala by tak provoz MHD a průjezd po Nádražní,“ míní vedoucí odboru dopravy magistrátu Jaroslav Mráz.