„Něco takového jsem ještě nikde jinde neviděl. Hned tři semafory za sebou, když máte smůlu, tak pořád stojíte. Nevím, co by lidem udělalo, kdyby si došli pár metrů k dalšímu přechodu. Běžně tady řidiči jezdí na červenou, něco se zde brzy stane,“ vztyčuje pomyslný varovný ukazovák řidič Radek Matějka.
„Tady se setkáváme s tím, že lidé jednoznačně chtějí čím dál více přechodů a jejich požadavky jsou téměř nekonečné. Takže se město snaží o vytvoření rovnováhy mezi účastníky silničního provozu. A prioritně má přednost chodec, cyklista, MHD a pak až individuální doprava,“ řekla včera tisková mluvčí radnice Jitka Welzlová.


„Také občas jedu autem, moc se mi teda opravená Mánesova ulice nelíbí. Je to tam tak nějak chaotické. Spíše bych uvítala přechod na Senovážném náměstí, mezi zastávkami městské hromadné dopravy, tam je to občas o hubu, lidově řečeno. Ale myslím, že u Lidlu je to zbytečné,“ naznačila Romana Páleníková z krajského města.


Magistrát si ale uvědomuje problémy s tím, jak lidé přecházejí čtyřproudou komunikaci, když u Metropolu nastupují anebo vystupují z MHD. „Přechod pro chodce na Senovážném náměstí, s vědomím neutěšené situace, se už projekčně připravuje. Zpracování projektu zadal investiční odbor,“ dodala Welzlová.
O zřizování či obnovování vodorovných značení se podle zákona o pozemních komunikacích stará vlastník dotyčné silnice či ulice. O městské přechody se tedy stará odbor správy veřejných statků.