Práce začnou 27. července, hotovo má být podle člena představenstva teplárny Martina Žahourka do konce prázdnin. Vytvořit bude třeba 75 metrů dlouhý překop Mánesovy ulice z Dvořákovy do areálu vlakového nákladového nádraží. Přes tento areál povede překop v délce 442 metrů.
Mánesova ulice bude trvale průjezdná v obou směrech. „Dojde pouze k zúžení dopravy ze čtyř do dvou jízdních pruhů. Toto dopravní omezení bude trvat do 16. srpna a vyžádá si zvýšenou pozornost řidičů,“ dodal Martin Žahourek.

Průběžně se bude pracovat i na nadzemním vedení horkovodu. Součástí této etapy bude také oprava technologické lávky přes vlakové nádraží spojená s výměnou potrubního vedení. To vyžaduje spolupráci se Správou železniční dopravní cesty.
V příštím roce pak na tyto práce naváže horkovodní propojení pod Mánesovou a Novohradskou ulicí do teplárny, kde bude souběžně zprovozněna nová horkovodní předávací stanice.

V roce 2019 bude také dokončena navazující přestavba parního potrubí na horkovodní systém v Suchém Vrbném. Ta začala letos položením 180 metrů nového potrubí mezi ulicemi Vodní a Pod lékárnou. Suchovrbenský úsek bude celkem měřit 3528 metrů a povede většinou v trase současného parovodu. Teplárna v roce 2019 plánuje na horkovod napojit rovněž Havlíčkovu kolonii. Celkové náklady za tyto projekty přesáhnou 100 milionů korun.
„Každá taková investice v ulicích omezuje motoristy i chodce. Uvědomujeme si to, a proto je naši snahou provádět je v co nejkratších termínech, s co nejmenším omezením a o letních prázdninách, kdy je provoz a pohyb lidí ve městě přeci jen menší,“ dodává Martin Žahourek.

Českobudějovická teplárna ve městě nyní provozuje 23 km horkovodů, 97 km parovodů a 44 km teplovodů. Síť horkovodů už několik let postupně rozšiřuje.