Trvale plné parkoviště, plynulý, ale poklidný proud zákazníků a dokonce hrstka spoře oděných odvážlivců. Ti neodolali zaváděcí nabídce pořídit si bazén za hubičku, pokud přijdou mezi prvními nakupovat, a to pouze v plavkách. Tak vypadal první prodejní den zbrusu nové prodejny bauMaxu v českobudějovické Boreckého ulici.

Na nové adrese najdou zákazníci od včerejška vůbec největší českou prodejnu úspěšné rakouské společnosti. Na ploše 11 000 čtverečních metrů nabízí na 40 000 produktů, z poloviny od českých či slovenských dodavatelů. Jen prostor vyhrazený nové službě Drive – in odpovídá ploše, na které českobudějovický bauMax fungoval uplynulých třináct let.

Do nového se přestěhoval v rekordním čase. Teprve 9. června začali v novostavbě prodejní haly montovat první regály, za čtrnáct dnů startovali zavážení zboží. Nyní, oproti plánům o měsíc dříve, tu vládne čilý nákupní ruch.

Nové služby

Posílený tým ze starého obchodu tu nabízí i řadu novinek od projektového poradenství přes míchání barev až po možnost zajet s autem přímo do oddělení stavebnin a naložit si objemné zboží z regálu rovnou do auta. A pokud vozidlo nakupujícího svou kapacitou rozměrům nákupu nestačí, není nic snadnějšího, než si půjčit velký vůz přímo z bauMaxu.

Podle vedoucího českobudějovické prodejny Romana Kratochvíla se oproti původnímu obchodu také trvale zvýší pohyb personálu na prodejní ploše. „Na nová pracovní místa jsme přijali třicet dva lidí. Zcela nově zákazníkům třeba od A do Z poradí s projektem a postarají se o vše, co bude potřeba,“ naznačil.

Recept na krizi

„Krize se nevyhýbá ani obchodu, jsme v těžkém období, a proto je obzvlášť důležité získat si spokojené zákazníky,“ vysvětluje nemalou investici do moderního nákupního centra Alois Penninger, člen představenstva pro střední a jihovýchodní Evropu společnosti bauMax. Tu unikátní prodejna v Českých Budějovicích stála více než 20 milionů euro.

„Strategií firmy není expanze do každého města, jdeme cestou rozšiřování zavedených prodejních ploch,“ dodává Jiří Šulc, jednatel společnosti v České republice. Ta tu jen za lońský rok navýšila obrat o 7, 5 procenta na 265 milionů euro.

Pochvalné hlasy

Naději na podobný vývoj firmě dávají i první ze zákazníků nové prodejny. Třebaže se v nových prostorách teprve rozkoukávali, nezdráhali se nový bauMax pochválit.

„Šel jsem klukovi koupit skládací stolek a jsem spokojený. Nakupoval jsem i ve staré prodejně, tahle je nesrovnatelně větší, ale podle mého by snesla i víc prostoru, pro mě jsou tuzemské obchody pořád malé,“ pousmál se Luděk Sádlo ze Včelné.

S jasnou představou, co koupí, přijeli do bauMaxu také Vítkovi z Hostů na Vltavotýnsku. Na poměrně objemné zboží se vybavili přívěsným vozíkem za auto a hned první prodejní den vyzkoušeli službu Drive – In. „Je to výborné, přijedete co nejblíž, naložíte rovnou do auta, zaplatíte a je vystaráno,“ usmívala se Pavla Vítková.