Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podvádí každé druhé vrakoviště

České Budějovice -Vraky skládají na sebe, aniž by odčerpali olej a benzín, umisťují je mimo vyhrazené prostory a vydávají fiktivní potvrzení o tom, že převzali vrak k ekologické likvidaci. To jsou nejčastější provinění, kterých se dopouštějí provozovatelé jihočeských vrakovišť.

9.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Pavel Sonnek

Podle České inspekce životního prostředí jich porušuje zákon více než polovina. Letos jim kontroloři udělili 15 pokut v celkové výši přes jeden milion korun.

Problémy vrakovišť

Kraj zaujímá v republice druhé místo v počtu vrakovišť, první jsou střední Čechy. Na jihu jich je nyní téměř padesát. Největší nedostatky zjistili inspektoři u firmy Kovošrot se sídlem v Rudolfově. Za závažné porušování zákona dostala více než půlmilionovou pokutu.

„Ve velkém zde unikaly zejména provozní kapaliny a firma nezajistila jejich likvidaci,“ uvedl ředitel budějovické pobočky inspekce životního prostředí Jiří Rypáček.

Kovošrot je od ledna v konkurzním řízení. Podle vyjádření insolvenčního správce Vladimíra Švece se společnost potýkala s finančními problémy už před udělením pokuty. „Firma Kovošrot byla dlouhodobě předlužená. Pokuta od inspekce životního prostředí na vyhlášení úpadku vliv neměla,“ řekl Vladimír Švec.

Další z firem, kterou inspektoři potrestali, byla společnost Auto Čížek. „Dostali jsme pokutu třicet tisíc korun za nějaké administrativní chyby. S provozem vrakoviště jsme problémy neměli,“ reagoval majitel David Čížek.

Pokuty dále dostalo několik obcí za to, že bez dovolení navrtaly studny a využily podzemní vody. Platili také zemědělci z Borovan, kteří hnojištěm v Šalmanovicích ohrozili spodní vody, i táborský majitel papoušků, který je choval načerno.

Častým problémem u vrakovišť je to, že provozovatelé vybírají manipulační poplatky za převzetí vraku určeného k likvidaci. Zákon však jasně stanovuje, že to mají udělat zdarma. „Podmínkou je, že autovrak musí obsahovat podstatné části – například karoserii s identifikačním číslem vozidla,“ upozornila mluvčí inspekce Ivana Awwadová.

Legislativní problém je, jak přesně vrak definovat. Od listopadu loňského roku platí nová vyhláška a změny mají pro provozovatele značné ekonomické dopady.

„Podstatným problémem byl rovněž pokles výkupních cen železa,“ doplnil inspektor Jiří Rypáček.

Autor: Pavel Kroupa

9.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Deník - Naši prvňáci

Představujeme prvňáčky ze Základní a Mateřské školy v Dubném

Ilustrační foto.

Kam za zábavou a poznáním na Českobudějovicku

Poslední rozloučení v českobudějovickém krematoriu

České Budějovice - Poslední rozloučení v Obřadní síni českobudějovického krematoria

Hasiči viseli na lanech, cvičili evakuaci

Husinecká přehrada - Řidiče projíždějící včera dopoledne po hrázi Husinecké přehrady zarazil pohyb hasičů.

Borek zůstal i po otevření dálnice v dopravní pasti

České Budějovice – Nově otevřená část dálnice D3 odvedla většinu automobilového provozu z Borku. Na druhou stranu ale má stále na dopravní dění v obci vliv. Ukazuje se to i při projektu průmyslového parku u Hrdějovic.

Napadl dva muže, jednoho zranil

České Budějovice - Potíže bude mít 23letý mladík kvůli agresivnímu chování.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení