Nepříjemné překvapení čekalo ve středu večer na Jana Štroba z Českých Budějovic. Když si chtěl dát k večeři gothaj, který zakoupil o pouhé dvě hodiny dříve v místní prodejně obchodního řetězce, zjistil, že je salám zkažený.

„Měl šedozelenou barvu a zapáchal. V té chvíli bych to nejraději omlátil prodavačce o hlavu,“ popsal Štrob. Toho, že je salám zkažený, si při nákupu nevšiml. U pultu s uzeninami mu jej totiž zabalili do papírového sáčku.

Podle Michaela Šperla, který obchodní řetězec zastupuje, je tento případ ojedinělý. „Jeden ze základních pilířů naší společnosti je dennodenní čerstvost nabízeného zboží. Ihned jsme zareagovali a prověřujeme možné selhání,“ uvedl s tím, že zákazníka navštíví ředitel prodeje, omluví se mu a vrátí peníze. „To není důležité, jde mi hlavně o to, aby se něco takového už neopakovalo,“ reagoval Štrob.

Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce by měl každý podobně napálený zákazník zboží ihned reklamovat a žádat vrácení peněz, zároveň může inspekci podat podnět ke kontrole. Její jihočeská pobočka sídlí v Táboře. Letos řešila již 149 stížností. „Nejčastější jsou nedostatky v označování nebo drobná pochybení v hygieně,“ řekla mluvčí Martina Šmídtová. Doporučila také, aby si lidé před nákupem potravinu vždy dobře prohlédli.