Podle náměstka primátora Františka Konečného je připraven projekt možných změn, ze kterého se bude vycházet. „Jeden z návrhů je, že by se nedalo projíždět na náměstí kolem katedrály," říká František Konečný s tím, že by se potom jezdilo na náměstí ulicí Karla IV. Další možností, jak omezit průjezd vozidel přes centrum, je podle náměstka primátora zjednosměrnění Biskupské ulice. Na radnici se nyní bude vybírat nejvhodnější varianta. „V květnu budeme možnosti projednávat, v červnu bychom mohli přijaté opatření realizovat," předesílá František Konečný.

Nová pěší zóna V debatách o možném omezení automobilového provozu v centru Českých Budějovic se před časem zmiňovala i možnost zřízení další pěší zóny v Kanovnické ulici. Zastánci tohoto řešení poukazují například na velký úspěch akcí, kdy je krátkodobě zřízena skutečná pěší zóna z Krajinské ulice.

Plán radnice má své příznivce i odpůrce. Ke kritikům omezování individuální automobilové dopravy v centru Českých Budějovic patří například poslanec a podnikatel Karel Pražák, který míní, že takové opatření by znamenalo odliv zákazníků pro obchody a restaurace.

Záměry vedení města by se mohly podle náměstka primátora Františka Konečného uskutečnit i po etapách. V první etapě se může jednat jen o mírnější opatření. „Pak bychom uskutečnili sčítání provozu," naznačuje František Konečný možný postup radnice a dodává, že pak by Budějovičtí případně přijímali další opatření.

Změny se teď budou projednávat například na úrovni odborů nebo v kolegiu primátora. Zároveň se ale k záměrům města musí vyjádřit například dopravní policie. Jde o to, že by se nyní mohly v zájmu omezení dopravy některé ulice zjednosměrnit. Jenže je třeba předem dohodnout, že pokud se tak jednou stane, bude možné v nich zase zpětně zavést obousměrný provoz. Aby znovuzavedení obousměrného provozu v úzkých ulicích policie v budoucnu nebránila.

Chystané změny v dopravě ale nekončí momentální snahou omezit individuální automobilový provoz. Na dohled je pro centrum Českých Budějovic i zavedení městské hromadné dopravy. Vítá to například bývalý zastupitel Svatomír Mlčoch. „Omezení vjezdu automobilů je rozumné. Za daných okolností ho úplně vyloučit nelze. Ale kdyby na náměstí vedla jedna linka MHD, nejlépe elektrobusy, mohlo by být omezení automobilů ještě radikálnější," myslí si Svatomír Mlčoch.

Zavedení MHD do centra města je však vázáno na zřízení systému odstavných parkovišť.