„Do kalkulace stavebních prací by se neměl započítávat jen stavební materiál. Musíme myslet hlavně na to, že největší cenu má čas. V tomto případě čas těch, kteří čekají v kolonách. Právě za to musíme být připraveni zaplatit nějaké peníze navíc,“ vysvětlil hejtman.

Jak upozornil jeho náměstek pro investice Tomáš Hajdušek, kraji záleží na tom, aby vyhověl všem požadavkům dotčených obcí. Výběrové řízení na tuto zakázku se připravovalo dlouho a pečlivě - od roku 2021 do roku 2022, kdy byl v září vybrán zhotovitel a v listopadu uzavřena smlouva.

Rekonstrukci Strakonické v Českých Budějovicích loni doprovázely dopravní komplikace.
S opravou hlavního tahu přes Budějovice počkají, až bude hotový dálniční obchvat

„Ředitelství vodních cest chystá pro rok 2024 vlastní investiční akci - zvednutí ocelového mostu přes Vltavu, který je ve vlastnictví města Týna. Museli jsme se s naší akcí přizpůsobit. Na žádost předchozího vedení města a Ředitelství vodních cest jsme proto zvolili realizaci stavby formu Design & Build, kdy zhotovitel stavebních prací most sám projektuje i staví,“ vysvětlil náměstek Hajdušek a zdůraznil, že technické řešení bylo s vedením Týna mnohokrát projednáno. Město k němu vydalo souhlas.

Další jízdní pruh a samostatný chodník pro pěší přibude na provizorním mostu v Týně nad Vltavou. Vyjdou na dalších 23 milionů korun.Další jízdní pruh a samostatný chodník pro pěší přibude na provizorním mostu v Týně nad Vltavou.Zdroj: Hana Brožková, krajský úřad

„Teprve po podepsání smlouvy se zhotovitelem, firmou Eurovia, vzneslo nové vedení Týna požadavek na obousměrný provoz. Kraj reagoval obratem a požádal zhotovitele o cenovou nabídku, kterou rada odsouhlasila,“ dodal náměstek Hajdušek, podle něhož rada požadavek akceptovala, přestože si je vědoma, že kdyby město vzneslo tento požadavek již dříve, vyšlo by to levněji.

Hana Brožková, krajský úřad