Export marketing manager Budějovického Budvaru Ivan Seleštiansky uvedl, že autorem návrhu ikonického půllitru je Rony Plesl, který už s Budějovickým Budvarem spolupracoval v minulosti. „Jeho práce se nám líbí a považujeme ho za nejlepšího designéra pivního skla - koneckonců, to on navrhoval ikonická skla většiny předních pivovarů v České republice,“ řekl k výběru autora.

Současně s tím doplnil, že při tvorbě designu půllitrů vyházel autor z historie. „Pro nás, jako pro národní pivovar, je důležité propagovat českou pivní kulturu. I proto nese nový design našeho skla právě historický odkaz. Sám Rony při práci čerpal z obrazu Josefa Lady a tehdejší podoby pivního půllitru. Stejně tak důležitá jako design je pro nás i funkčnost. A v tomto případě se povedlo tyto dvě věci skutečně spojit,“ pochvaloval si Ivan Seleštiansky výsledek.

Zaměstnanci Krajského úřadu Jihočeského kraje ve spolupráci s hasiči rozváží do jihočeských mateřských a základních škol, stejně tak do víceletých gymnázií roušky.
Ve středu se v kraji rozvážely roušky do škol. Úředníci kraje pomáhají i jinde

Podle Gabriely Kudrnáčové, brand manažerky Budějovického Budvaru, si příznivci piva postupně dají tento zlatavý mok v novém ikonickém skle ve vybraných hospodách a restauracích Budějovického Budvaru. „Čekáme hlavně na rozvolnění opatření, až se alespoň v omezeném režimu provozovny otevřou,“ vysvětlovala s tím, že přeměna půllitrů byla dalším přirozeným krokem.

„Vize a směřování národního pivovaru Budějovického Budvaru se za poslední roky změnilo. Jako národní pivovar se cítíme být správci pivovarské moudrosti a dovednosti. Uvedli jsme na trh nový hořký ležák Budvar 33, změnili design etiket všech našich piv, navázali spolupráci s malými pivovary a sjednotili marketing exportních trhů. Nové pivní sklo tak bylo nasnadě," dodala mluvčí Budějovického Budvaru Markéta Ježková.