„Při rozjíždění je mnohem důležitější práce se spojkou než velké přidání plynu. Dobře seřízené vozidlo se rozjede téměř z volnoběžných otáček. Každé zbytečné vytáčení motoru znamená ztrátu paliva bez efektu,“ upozorňují motoristy specialisté. „Při jedničce má motor díky převodům obrovskou sílu, ale vysokou spotřebu. Proto okamžitě po rozjezdu řaďte dvajku,“ doplňuje BESIP další užitečné rady.


Všeobecně platí, že by řidič měl přeřazovat na vyšší rychlostní stupně přibližně mezi 2000 až 2500 otáčkami za minutu, u aut s naftovým pohonem se řadit doporučuje i dříve. Nejlépe jsou na tom v tomto ohledu majitelé automobilů s automatickými převodovkami, řidič pak „jen“ šlape na plynový a brzdový pedál.


Další informace o praktické a šetřivé jízdě jsou k nalezení na internetových stránkách www.uspornajizda.cz.