Pětikilometrová část dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem stála 634,7 milionu korun bez DPH a zhotovovalo ji sdružení Strabag - Eurovia. Na novém úseku, který se napojí na dokončenou trasu Veselí - Tábor, se pracovalo od konce dubna 2015.

Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa, podle něhož je dálnice čtyřikrát bezpečnější než silnice první třídy uvedl, že v realizaci jsou další dva úseky a obchvat Českých Budějovic je těsně před zahájením. Nový úsek zůstane pro motoristy bez dálničních poplatků do doby, něž budou dokončeny navazující části dálnice.

Od poloviny srpna už je ve zkušebním provozu také sjezd na dálnici od Třeboně. Dokud se na něm pracovalo, tak podle Ladislava Sýkory, starosty Veselí nad Lužnicí, kdo jel od Třeboně a chtěl na Tábor nebo do Soběslavi, projížděl přes Veselí. Teď už tranzit od Třeboně míří přímo na obchvat Veselí nad Lužnicí. Podle starosty se tedy nynější otevření dálnice pro zkušební provoz přímo ve městě neprojeví.

Úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem neměl jednoduché ani zahájení stavby. Námitky, které se vyskytly v rámci výběrového řízení, se řešily zhruba dva roky! A místo Skansky nakonec úsek stavělo sdružení vedené společností Strabag. Stavba měla podle projektu stát 1,4 miliardy, ale ve výběrovém řízení se podařilo cenu snížit na 54 %.