"Denně se na našich dálnicích pohybuje až šest stovek dělníků ŘSD, kteří se starají o to, aby doprava byla bezpečná a plynulá. To znamená, že provádí běžnou údržbu svodidel, výtluků nebo zabezpečují vozidla, které je třeba po nehodě odtáhnout. Za posledních 14 dní máme zhruba tři, čtyři nehody, kdy nákladní vozidlo nebo dodávka nabourají do naší techniky stojící u krajnice nebo v pravém jízdním pruhu," řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dodal, že úraz při práci na dálnici se promítne do psychiky dělníka, který se po uzdravení těžko do terénu vrací. Podle Mátla by se proto řidiči na dálnicích měli chovat ohleduplněji. "Dálnice se udržovat musí. Proto bych byl rád, aby se řidiči především plně věnovali řízení," řekl.

Zahájení výstavby dálnice u Letů na Písecku.
Stavba dálnice D4 u Písku je zahájena. Rozjíždí se jako soukromý projekt

Ředitel služby dopravní policie Jiří Zlý uvedl, že nehody na českých silnicích si vyžádaly za prvních pět měsíců 157 obětí. Z toho devět lidí zahynulo při haváriích na dálnicích. Podle něj dálnice D3, která spojuje České Budějovice se Středočeským krajem, patří mezi ty bezpečnější. "Souvisí to samozřejmě s nízkou intenzitou dopravy a relativně ukázněnými řidiči na této komunikaci," uvedl Zlý.

V těchto týdnech začínají práce spojené s letní údržbou dálnic. Při nich loni způsobili řidiči na dálnicích 34 a v roce 2019 až 58 nehod. "Chtěl bych proto apelovat na řidiče, aby dbali zvýšené opatrnosti a přizpůsobovali rychlost jízdy situace. A to zejména v místech, kde je z nějakého důvodu omezen provoz, ať se jedná o práci nebo odstraňování následků dopravních nehod", uvedl Zlý.