Úsek silnice mezi Lipenskou a Otakarovou ulicí ve směru do centra se totiž tváří jako preferenční pruh pro MHD, ale vlastně to žádný takový pruh oficiálně není.

Navíc, i když je tu dopravní značka Zákaz zastavení, řidiči část komunikace využívají jako parkoviště.

„Pořád tady stojí stříbrný mercedes v kombíku. To je hrozný, jak ti lidé porušují předpisy,“ zlobí se nad provozem jeden z obyvatel Rudolfovské třídy.

„Kdyby tady namalovali nápis bus a klikaté čáry, vždyť se to tu přímo nabízí,“ dodává.

Také vedení dopravního podniku (DP) by jednoznačně uvítalo prostor jen pro MHD.

„Současný stav, kdy se nejedná o skutečný preferenční pruh a navíc ani o standardní jízdní pruh, vůbec nic neřeší. Ale naši řidiči tento stav respektují,“ podotkl včera k situaci na Rudolfovské vedoucí útvaru obchodu a podpůrných služeb DP Daniel Jírovec. „Dodržování značek je záležitostí policie, tu naši řidiči přivolávají aktivně prostřednictvím dispečinku v případě, že automobily stojí ve vyhrazených úsecích zastávek. Ale toto je jeden z úseků, kde by preference městské hromadné dopravy výrazně pomohla,“ zdůraznil.

Podle DP by preferenčních pruhů mělo být ve městě hned několik. Namátkou v ulici Na Sadech, na Mánesově, v části Lidické anebo na Dobrovodské. „Víme, že by vybudováním preferenčních pruhů také výrazně stoupla image a kvalita našich služeb v očích veřejnosti,“ podotkl Jírovec. Radnice ale není k pruhům pro MHD lhostejná.

„Preferenční pruhy mají ale význam v určitém navazujícím systému. Město má nějaké projekty zvýhodnění připravené. Určitou odpověď na plynulost MHD po zavedení těchto pruhů dá integrovaný plán organizace dopravy,“ uvedla včera náměstkyně primátora Ivana Popelová s tím, že projekt by se měl realizovat v roce 2010.