Práce měly omezit provoz na téměř třech kilometrech silnice první třídy v úseku od křižovatky se Strakonickou po křižovatku s Husovou třídou. Oprava byla plánovaná po polovinách, silnice se tedy pro auta neměla uzavřít úplně, i tak se ale obyvatelé i návštěvníci města připravovali na čekání v nekonečných kolonách. A to po zkušenostech z loňska, kdy ŘSD v Budějovicích opravovalo podobně důležitou Strakonickou ulici, což ve městě způsobilo dopravní kolaps.

"Odmítám, aby doprava ve městě, která je už takhle složitá, byla každý rok zatížena velkou opravou nějaké páteřní komunikace, která blokuje celé město," napsal po středečním jednání na svůj facebookový profil hejtman Martin Kuba. Dodal, že přesvědčil zástupce ŘSD, aby s opravou takzvané levobřežní silnice počkali. "Respektuji, že její stav už není ideální, ale do otevření obchvatu to určitě vydrží. Příští rok se ještě před otevřením dálničního obchvatu bude muset upravit křižovatka u Diamantu, protože ta bohužel při zpoždění Severní spojky za dálnicí bude pořád hodně zatížená a bude spojnicí mezi dálničním obchvatem a silnicí na Písek a Plzeň. Ta se udělá až příští rok a jen v nutném rozsahu, takže letos zůstane levobřežní komunikace bez uzavírek," doplnil Martin Kuba.

Přesouvání starého Dlouhého mostu. Foto ze sbírky fotografií a pohlednic Jiřího Dvořáka poskytl Státní okresní archiv České Budějovice.
Takhle vypadaly Budějce. Dlouhý most přesouvali, stavěli a bourali

Silničáři ještě začátkem roku tvrdili, že s opravou levobřežky není možné čekat na dokončení obchvatu Budějovic, který má být hotový na konci příštího roku. „Vzhledem k současnému stavu vozovky a jejímu zatížení v řešeném úseku je potřeba provést opravu ještě před dokončením dálničního obchvatu. Vozovka v řešeném úseku vykazuje řadu závad jako příčné i podélné deformace, trhliny a místy vyjeté koleje. Na několika místech už byly prováděny i velkoplošné opravy, kdy byl měněn kryt vozovky,“ sdělil letos v lednu serveru zdopravy.cz mluvčí ŘSD Adam Koloušek.

Oprava levobřežky, která tedy podle závěrů čtvrtečního jednání začne nejdříve v roce 2025, by měla trvat do 50 dnů, předpokládaná cena je 40 milionů korun.