„Teď je to tam šílený, děs, katastrofa, před Vánoci se nedalo do města nikudy projet. Myslela jsem, že se vyhnu zacpané Rudolfovské, když pojedu po Žižkovce. Ale i tam jsem stála skoro 15 minut, copak je tohle normální?" zlobí se řidička Martina Danielová.

Problémy v místě, kde přibyla zastávka městské hromadné dopravy naproti poště a preferenční pruh pro autobusy, se projevily v okamžiku, kdy se dopravě otevřela zrekonstruovaná Žižkova třída. Už na konci listopadu proto podle mluvčí radnice Jitky Welzlové firma spravující semafory upravila signální plány a logiku řízení na trojici světelných křižovatek Rudolfovská na Sadech, přechod Lannova a Senovážné náměstí. Méně času v něm dostala právě hromadná doprava, ale i chodci.

„Změna přinesla zlepšení propustnosti a zvýšení kapacity těchto křižovatek. Bohužel, pořád zůstal problematický výjezd z ulice Karla IV., a to i proto, že mnozí řidiči najíždějí do křižovatky, aniž by ji mohli včas opustit na zelenou a blokují tak průjezd ostatním vozidlům," konstatuje Welzlová.

Ještě před svátky proto další úprava režimu semaforů posílila výjezd z centra města ulicí Karla IV. V odpolední špičce tu mají právě tato auta déle zelenou, posunul se také interval zelené pro chodce směrem k Domu služeb. K lepší průjezdnosti má přispět také změna vodorovného značení před poštou. Na úkor části odbočovacího pruhu od pošty do Žižkovy a takzvaného vodorovného stínu u přechodu pro chodce k Lannově třídě tu vznikne další pruh pro auta směřující ze Senovážného náměstí na Sady. Řazení jízdních pruhů se tak de facto vrátí do původního stavu před vybudováním preferenčního pruhu. Řidiči ale musejí počítat s tím, že tyto úpravy mohou dělníci s ohledem na klimatické podmínky provádět i při plném provozu na silnicích.