Důvodem je omezení rizika případného šíření nákazy v důsledku kumulace občanů, pokud by byly redukovány úřední hodiny.
„Nezbytné agendy, jako jsou živnostenský úřad, matrika, odbor dopravy či stavební odbor, CzechPoint a další jsou nadále v činnosti, ale k vyřizování akutních situací je potřeba se předem objednat na některém z telefonních čísel 386 801 111, 386 801 804, 386 801 805, 386 801 807. Pro komunikaci s úřadem mohou občané využívat také poštovní zásilky, datovou schránku úřadu nebo e-mail se zaručeným elektronickým podpisem," vzkazuje primátor.

Aktuálním tématem zasedání štábu byla organizace přesunu klientů azylového domu v Riegrově ulici. Od 14. dubna bude zprovozněno stanové městečko v areálu letního kina Háječek pro osoby bez domova, které nevykazují žádné známky nákazy a nemají nařízenou karanténu. Celkem tři stany s kapacitou do 30 osob poskytnou zázemí pro služby denního centra a noclehárny se zajištěným sociálním zařízením, dovážkou stravy a likvidací odpadu. Dohled nad provozem bude zajišťovat městská policie a Městská charita.
„Cílem bylo zejména oddělit provoz azylového domu od denního centra tak, aby Dům u sv. Pavla sloužil bezdomovcům v karanténě a zdravé osoby by měly zázemí ve stanovém městečku v letním kině. Nemocní a pozitivně testovaní musí být v péči zdravotnických zařízení,“ zdůraznil Jiří Svoboda.

Dalším projednávaným bodem krizového štábu byl výdej roušek obyvatelům města v České ulici.
„Během prvního dne, kdy jsme výdejové místo zprovoznili, bylo rozdáno téměř tři tisíce kusů roušek. Vzhledem ke stále velkému zájmu občanů uvažujeme o otevření dalšího výdejního místa roušek, nejlépe na některém ze sídlišť města mimo historické centrum,“ sdělil primátor a připomněl, že dalším místem, kde si občané mohou vyzvednout látkové či nanotextilní roušky je také dobrovolnické centrum ADRA v ulici Fráni Šrámka 34.