Vůně benzínu, hrčení motorů a desítky mužů s chlapeckou jiskrou v oku. Tak to v sobotu dopoledne vypadalo na motokárové dráze na Hradišti v Písku. Vrátit zpátky do dětských let se pánové mohli zejména díky prvnímu ročníku setinové rallye Spring Classic.
A že bylo co obdivovat – Mercedes, škodovka, Jaguar, Alfa Romeo nebo Ford Mustang. Startovní pole bylo skutečně pestré. Na trať vedoucí jihočeskými a plzeňskými obcemi se vydalo devadesát tři posádek.
Příležitost započít novou tradici dostal Emil Roděj z Hluboké u Borovan, který jel v autě Porsche 924 z roku 1977. „Tohle je automobil, po kterém jsem toužil už od studentských let. Vzpomínám si, když přijeli Rakušáci s tímhle autem před tehdejší hotel Gomel. To zadní prosklené sklo mě, stejně jako moje kamarády, nenechávalo klidným. A asi před třemi lety se mi naskytla příležitost toto auto koupit,“ vyprávěl Emil Roděj. Není to ale jeho jediný „nablýskaný miláček“. Má jich hned několik. „Mám v Jílovicích muzeum historických vozidel a motocyklů,“ dodal.
Ač v trochu jiné roli, přece jen se na trať vydal také Bohumil Hrubý z Kaplice. „Já jsem takzvané servisní vozidlo. Budu se motat mezi závodníky, kdyby se někomu něco stalo,“ přiblížil svou úlohu. Čtyřkolovým parťákem mu bylo vozidlo Moskvič. „Je to ruské vozidlo z roku 1968, které je jediné v České republice,“ přiblížil své vozidlo. „Koupil jsem ho před dvěma lety od jeho prvního majitele z Třeboně,“ dodal Bohumil Hrubý, pro něhož jsou historická vozidla celoživotní zálibou. Sám jich má patnáct. „Jedná se hlavně o škodovky a Moskviče,“ řekl. Coby člen Moskvič klubu sra-zy veteránů také se synem pořádá. „Jedná se o kaplické setkání škodovek s motorem vepředu a vozů sovětské výroby,“ dodal s tím, že letos se uskuteční poslední víkend v srpnu.