Proti zamýšlenému nočnímu zákazu jízdy na této silnici v době od 22 do 6 hodin, který je požadavkem ekologických spolků, protestují za partnerské obce Euregio zástupci Horní Plané a městysů Kollerschlag a Wegscheid. Sepsali proto společnou rezoluci. V ní se shodují: Silnice je důležitou spojnicí v regionálním příhraničním styku a je třeba, aby byla pro oba státy otevřena po celý den.

První etapa
Nyní je dokončována rekonstrukce 1. etapy dlouhé pět kilometrů, která začíná za Novou Pecí a končí před Bližší Lhotou. Má být hotova v listopadu. Bude ale záležet na počasí.

K žádným problémům a ani střetům se zvěří zde nedocházelo. Bude to mít negativní dopad na turistiku a volnočasové aktivity lidí. V příhraničí pracuje stále více Čechů, mnoho z nich v gastronomii, proto se vracejí domů až v noci. Takto budou muset jezdit po nepřiměřeně dlouhých objížďkách přes hraniční přechody Strážný a Přední Výtoň.

„Je to na hlavu postavené,“ říká rozhořčeně starosta Horní Plané Jiří Hůlka. „Po dlouhé době konečně opravíme silnici a pak na ni zakážeme jezdit. Přitom jsme kvůli tomu, že její úsek vede přes CHKO Šumava, souhlasili s tím, že ta vozovka zůstane v omezeném režimu jednopruhová s výhybnami a maximální rychlostí čtyřicet kilometrů v hodině, zatímco předtím tam byla padesátka. Proč ji zavírat ještě na noc? V takové rychlosti nemůže být zvěř ohrožena. Podle tohoto bychom měli podobně uzavřít všechny silnice vedoucí v CHKO a parcích.“

„Toto omezení vyplývá z rozhodnutí EIA,“ potvrdila mluvčí krajského úřadu Hana Brožková. „Mělo by platit od kolaudace stavby, která bude pravděpodobně v příštím roce. Průjezd by měl být umožněn pouze vozidlům, která dostanou povolení.“