„Most evidenční číslo 3-117 před Netřebicemi, který vede přes elektrifikovanou železniční trať, měl velmi špatnou nosnou konstrukci,“ objasnil důvod nutné rekonstrukce při zahájení prací Jiří Vachel z Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice. Most byl opravován po polovinách, kdy byl zachován provoz v jednom jízdním pruhu pouze pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny. Osobní auta a jiná osobní doprava se mostu po celou dobu opravy musela vyhýbat po značených objízdných trasách.

Rekonstrukce mostu, přes nějž vede silniční doprava a pod ním železnice s vlakovou dopravou, nebyla jednoduchá. „Tato oprava byla o něco složitější,“ přitakal Adam Koloušek z českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic. „Důvodem bylo vedení elektrifikované trati pod mostem a také šířka průjezdu po mostě byla v tomto místě malá.“ A dodavatelská firma si musela poradit i s nečekanou komplikací. „Tou bylo utržení části krajnice vlivem nestabilního podloží,“ připomněl Adam Koloušek. „Svah bylo poté nutné zajistit. Problém s podložím se následně projevil ve druhé etapě oprav během odtěžování v předpolí. Nevhodné podloží se totiž muselo odtěžit a firma provedla hlubší sanace.“

Jak již Deník informoval, silnice na objízdných trasách dostaly během frekventovaného provozu docela zabrat. Zejména krajnice v některých místech bude třeba dát zase do pořádku. „Před zahájením stavby byla provedena pasportizace stanovených objízdných tras,“ říká Adam Koloušek. „Po dokončení stavby bude pasportizace udělána znova a zjištěné poruchy budou opraveny. Ředitelství silnic a dálnic se bude snažit opravy zajistit ještě během letošního roku. Bude však záležet na klimatických podmínkách.“

Celkovou rekonstrukci mostu u Netřebic pro Ředitelství silnic a dálnic prováděla firma Edikt, a.s., za cenu 24,470 milionu korun bez DPH.