„Řidič osobního autmobilu předjížděl nákladní vozidlo a v protisměru se poté střetl s jiným nákladním automobilem,“ uvedl včera k tragické nehodě policejní dispečer. „Řidič osobního vozu byl zaklíněn, a proto jej bylo nutné z havarovaného auta vyprostit. Protože byly ve voze převáženy chemické látky, na místě zasahovala i speciálizovaná chemická jednotka,“ doplnila policii tisková mluvčí jihočeských hasičů Vendula Matějů s tím, že chemikálie vůbec neohrozily okolí.


Paradoxně se smrtelná bouračka stala, když se ve městě konal Den bez aut. I když jezdila městská hromadná doprava zdarma, spousta lidí uvízla v autobusech a trolejbusech na desítky minut. „Prosim tě, omluv mě u třídního. Tady to vůbec nejede,“ znělo tak například ze studentských úst ve spoji číslo dva, který se prodíral ucpanou Lidickou, do nejednoho mobilního telefonu.


„Po vyžádání můžeme sdělit, jaká jsou zpoždění. Ale zkušenosti ukazují, že prakticky nikdo o to nepožádal,“ vysvětlil včera Daniel Jírovec, vedoucí obchodu a marketingu dopravního podniku (DP). Jírovec dodal, že pro studenty není problém si pro potvrzení o zpoždění dojít na informační centrum či na dispečink DP.


Také ředitelé škol a učitelé příliš přísně po studentech v podobných situacích omluvenky nevyžadují. „Většinou studentům věříme, že uvízli v zácpě. Proto žádný papír od nich nevyžadujeme. Také tyto situace ve městě sledujeme. Ale naši studenti mají s kolonami ve městě své zkušenosti, takže často jezdí o jeden či dva autobusy dříve,“ upřesnil k dopravní problematice ředitel střední zdravotnické školy Karel Štix.


Někteří cestující MHD i přes dlouhé zácpy trápila malá informovanost o jízdách zadarmo. „Zrovna jsem si koupila lístek, cvakla ho a až pak mi jedna paní řekla, že se dneska jezdí zadarmo. Nejde mi o dvanáct korun, ale alespoň kdyby to někde na jízdních řádech napsali anebo to ohlásili v autobusech dopředu,“ pokrčila rameny Marie Nováková, která nastoupila na nádraží do linky číslo devatenáct a jela do zaměstnání.