Sponzorovi, jenž měl podle smlouvy pomoci městu mnohamilionovým příspěvkem s modernizací stadionu, došla trpělivost. Vadí mu konkurence na reklamních plochách, kvůli které odstupuje od smlouvy.

Reklamu pryč

„Nadále již neexistuje žádný právní důvod k užívání našeho loga a obchodního názvu,“ stojí v dopise adresovaném náměstkovi primátora Františku Jelenovi.
Společnost E.ON v něm důrazně požaduje okamžité odstranění veškerých reklam a pochopitelně také deklaruje neochotu platit. Radnici vyčítá, že se od ledna nerozhoupala najít cestu ke vzájemné dohodě.

Horké hlavy

Primátor Českých Budějovic Juraj Thoma považuje tuto reakci za unáhlenou. „Je prokazatelné, že město nevydalo souhlas s umístěním konkurenční reklamy, ani žádnou takovou samo neinstalovalo,“ zdůrazňuje.


„Mrzí mne, pokud se sponzor cítí být poškozen. Očekával bych ale schůzku všech zainteresovaných stran,“ naznačuje Thoma cestu k nápravě. Také jeho náměstek František Jelen, jehož rada města pověřila vyjednáváním v tomto sporu, věří, že horké hlavy vychladnou.

Dva soupeři

„Podle právníků jsme ve smyslu reklamy smlouvu neporušili. Při jednání s klubem jsem byl ujištěn, že sponzorská smlouva s firmou Lumen bude po vypršení její platnosti přehodnocena,“ tvrdí náměstek Jelen.


„Protože ale nyní nejsem schopen ovlivnit smluvní vztahy fotbalu, těžko mohu za město vyvíjet další aktivity,“ vysvětluje zdrženlivý postoj k řešení problému.


V případě, že město významného sponzora ztratí, hodlá podle primátora i jeho náměstka hledat náhradu. „Je naší povinností zajistit potřebné peníze,“ uzavítá František Jelen.