„Dost na tom, že autobusy, kterými řada z nás jezdí, stojí v zácpě a přijíždějí se zpožděním. Teď navíc nemáme kudy chodit ze zastávky do práce,“ zlobí se jeden ze zaměstnanců firmy Jiří Buřík. Poukazuje na fakt, že stavebník naráz rozkopal oba chodníky, namísto dlažby zeje po obou stranách ulice hluboká jáma. Schůdná trasa vede jen pořádnou oklikou a není tedy divu, že se mnozí pěšáci raději vrhnou do zmatku mezi auta. „Kolegyně si tam nedávno podvrkla kotník,“ dodává Buřík.


„Každá stavba s sebou nese nějaká omezení, s nimiž je nutné se do jejího skončení smířit. Do firmy Würth se lze bezpečně dostat ulicí E. Pittera k řece a po chodníku podél ní, z opačné strany taktéž po nábřeží ve směru od zimního stadionu,“ konstatuje tajemník primátora Milan Brabec.


Rekonstrukce Mánesovy ulice bude podle něj v každém případě hotová nejpozději do 18. srpna. „To byl termín původní uzavírky povolené odborem dopravy. Avšak vzhledem k tomu, že z projektu byla vypuštěna rekonstrukce kanalizace v ulici B. Němcové, lze očekávat zkrácení uzavírky,“ dodává optimistickou vizi.


K situaci v Mánesově ulici se vrátilo při posledním jednání na popud Miroslava Jocha (ČSSD) i českobudějovické zastupitelstvo.
Odbor dopravy podle náměstka primátora Františka Jelena zpočátku příliš ustoupil nárokům investora stavby – společnosti Lidl. „Některé zábory suplovaly stavební dvory. Tento stav se již zlepšil, ale omezení dopravy znovu přijdou, až se budou dělat středové ostrůvky na přechodech a další práce,“ upozornil Jelen.


Novou křižovatku si podle něj vynutily specifické dopravní nároky supermarketu. V konečné důsledku by nepříjemná stavba měla být přínosem. „Kromě lepšího povrchu a dalších jízdních pruhů se zrekonstruují i přechody,“ naznačil.