Okolo papíren se nedá už skoro vůbec projet a pak ty veliké kameny vám cestu také moc neusnadní. Bruslaři pak musejí jezdit sem a tam, nemají se jak dostat pořádně do města,“ shodují se lidé, kteří „cyklostezku“ často využívají.


Radnice si tento problém uvědomuje již dlouho, nový a lepší povrch v úseku od Mánesovy ulice až po Trilčův jez chce položit ve dvou etapách.


„Na první etapu mezi Mánesovou a heliportem je už vydáno stavební povolení. Samotná stavba je plánována na letošní rok, ale stále neproběhlo výběrové řízení na dodavatele stavby,“ sdělila včera cyklistům Vladimíra Blažková z investičního odboru magistrátu s tím, že první kolaři by se po novém povrchu mohli svézt na podzim. „Druhou etapu, což je úsek mezi Trilčovým jezem a heliportem, čeká ještě projektová dokumentace. Okolo papíren není totiž dostatek prostoru nutného pro šířku cyklostezky. Jedním z řešení by bylo využití části pozemku firmy Duropak Bupak Obaly, samozřejmě pokud by papírny souhlasily. Další řešení zatím konzultujeme jak po technické stránce, tak po stránce dopadu na okolní zeleň,“ doplnila Blažková a dodala, že zpracovatel projektové dokumentace už jedná s vedením papíren Duropak Bupak.

Tempo výstavby nových cyklostezek však připadá mnohým obyvatelům krajského města příliš pomalé. „Je to málo. Ať se peníze, které se dávají na fotbalové a hokejové stadiony dají do cyklostezek a uvidíte, jak se budeme mít,“ zdůrazňuje Josef Cepák, jeden z propagátorů cyklistických stezek ve městě. Sám Cepák přitom navrhl například vedení cyklostezky podél řeky u Dynama již před mnoha lety. „Každý metr asfaltu je dobrý, ale obecně nevidím posun,“ dodal Cepák.


Cyklisté poukazují také na to, že na kole se chtějí přesunout pokud možno co nejkratší cestou. „Ten, kdo jede do práce, jede na svůj čas, ne aby se kochal krajinou,“ připomněl Cepák, že vedení stezek okrajovými částmi města je dobré pro výlet, ale ne pro každodenní praxi.