„O zpřísnění kontroly práce na stanicích technické kontroly naše sdružení usiluje už několik let. Ve spolupráci s ministerstvem dopravy, ministerstvem vnitra a společností Cebia jsme napsali příručku pro zájemce o bezpečnou koupi ojetiny, která by měla i pracovníkům technických kontrol pomoci odhalit řadu triků, používaných pro legalizaci autovraků,“ prohlásil nedávno předseda sdružení SOVA Zbyněk Veselý.


Nový on – line systém tak bude sledovat fyzickou přítomnost kontrolovaných aut na stanicích STK prostřednictvím internetu. Novinka už „spolkla“ z kasy ministerstva dopravy zhruba deset milionů korun.


„Individuální dovozci se tak přestanou spoléhat na to, že vozy po totálních haváriích či s pochybným původem projdou STK, aniž by je ale fyzicky navštívily,“ doplnil Veselý.


Samotní provozovatelé stanic proti systému nic nenamítají. „Od září by již měla běžet zkušební doba a od prvního ledna už půjde systém natvrdo. Tedy alespoň se to říká, toto opatření už mělo totiž fungovat dávno,“ nastínil včera technik z STK v Týně nad Vltavou Miloš Jancura. „Určitě to bude jen dobře, když se sy〜stém zavede. Už jen proto, že to prostě mít musíme,“ doplnil Jancura s tím, že zaměstnanci už absolvují školení.