Den 17. září 2009 znamenal pro tým BlueForce druhý závodní den Postavil před nás čtyři nelehké úkoly. Ihned po příjezdu z hotelu, jsme měli prezentaci u stánku. Porota kladla nelehké otázky. Zajímala se hlavně o marketing, technologii obrábění, celkový design stánku a týmovou práci. S jazykovou bariérou nám pomohl náš inženýr Jan Frouz. Naše pocity z tohoto vystoupení nejsou špatné, myslím si, že porotu jsme zaujali a dokázali prodat to, co víme.
Těsně před obědem jsme nastoupili před čtyřčlennou porotu z Londýnské univerzity a to na ústní prezentaci. Naším úkolem bylo v osmi minutách popsat odkud jsme, na jakou chodíme školu, vyzdvihnout naše sponzory a samozřejmě popsat naší práci. Po osmi minutách přišly další dotazy na náš dělící stroj který používáme v CNC frézce nebo výzkum přenosu energií do koleček. S výkonem, který jsme podali jsme opravdu spokojení. Porotci s nadšením vyslechli bádání našeho konstruktéra Honzy. Dokázal je pobavit a osobní pocity z této části mám velmi dobré. Po prezentaci jsme se všichni vyfotili a dostali jsme jako dar čepice F1 in schools.
Jediný závod ze středečního dne byl závod s reakčním časem. Jde hlavně o rychlou reakci „pilota“. Na displeji se postupně rozsvítí 5 červených světel a od doby kdy se rozsvítí poslední světýlko je časová mezera 1-10 sekund na zhasnutí, které je zároveň signálem pro START. Opět nás čekaly 4 jízdy. Bohužel se nám ve dvou jízdách ulomilo přední křidélko. Museli jsme lepit.
Jelikož je bodování celkem složité a pro nás nepřehledné, někdy ani nedostupné, vůbec netušíme, jak to na celkový výsledek bude mít vliv. Příčin, proč se křidélko láme, je více. Přední přítlačná křídla jsou navržena z balzového dřeva, jako celý model. Dřevo je namáhané po letech, čím snaže praskne. Další důvod, proč se křidélka lámou, je odlišný způsob chytání autíček v cíli. V českém kole jsme mohli brzdit autíčko pomocí ručníku a rukou. V Londýně se ručníku nesmíme dotknout, tudíž neuděláme potřebný „tunel“ pro dobré chycení.
Nejlepší Honzův reakční čas byl 0,235 s. a nejhorší bohužel 0,5 s. Ovšem zlepšili jsme time trial. Náš nejlepší čas autíčka na dráze činní 1,092 s. a nyní jsme v time trialu na 13. místě. Nejrychlejší autíčko urazilo dráhu za 1,055 s a vyrobili ho v Austrálii. Pro srovnání vidíte, že v rozmezí časů 0,037 s. je neuvěřitelných 13 týmů.
Poslední vystoupení našeho týmu středečního dne byl rozhovor s vítězkyní anglické Big Brother pro F1 in schools, které se také vysílalo on-line na jejich stránkách.
Po příjezdu do hotelu, se naskytla velice nevídaná situace. Spustil se požární poplach, začaly se zavírat protipožární dveře a celý hotel byl evakuován. Zhruba do 10ti minut přijela jednotka profesionálních hasičů v Londýně, kteří po prohledání místa konstatovali, že se pouze rozbilo okno a to spustilo poplašný systém. Všichni z hotelu se vrátili do svých pokojů a my jsme mohli v poklidu jít na večeři.
Od půl 8 večer Londýnského času jsme měli na programu muzikál Oliver Twist. Určitě pro všechny to byl neskutečný zážitek. Opravdu velmi povedené.
Čtvrteční program je poněkud odlehčený od předchozích. Všechny týmy potká pouze vyřazovací závod KNOCK – OUT. Samozřejmě nesmím zapomenout na příjezd Lewise Hamiltona a vyhlášení výsledků soutěže.
Za tým BlueForce webmaster Petr Skřivánek