Výstaviště totiž v pátek a v sobotu hostilo servisní zónu pro populární Rallye Český Krumlov a hlavně se zde jela dvakrát super speciální divácká rychlostní zkouška.

V pátek dopoledne se už tedy všechny týmy připravovaly na ostrý start soutěže. Na výstavišti tak burácely motory a pod auty mechanici dokončovali poslední úpravy. „Už se těší večer na rychlostku ve svatém Jáně. Tam je to prostě pecka. Je neuvěřitelné, jak to perou od kravínů po úzké cestičce dolů přímo do ostré zatáčky. A hlavně se Ján jede už potmě, takže krásně vidíte rozžhavené kotouče od brzd, k tomu ještě ten kravál, praskání z výfuků. Už se moc těším,“ nadšeně v pátek vyprávěl v servisní zóně dvacetiletý fanoušek rallye Karel Jaromír z Křemže. Kromě nejnovějších závoďáků jako jsou Mitshubishi Lancer EVO, Subaru Impreza WRX či Pegueot 206 S2000 se rallye zúčastnila i řada historických vozidel.

„Vozy se shání velmi špatně, spíše pocházejí z Německa, u nás je jich málo. Všechny díly si de facto děláme na koleni, a díly jsou všechny nové. Nemá to skoro se starým autem téměř nic společného,“ říká ke svým dvěma Opelům Kadet GT Coupé z roku 1976 majitel závodní stáje Ctirad Hájek. „Historici jsou naše srdeční záležitost. Zadní náhon je takový hravý,“ doplnil Hájka mechanik týmu Miroslav Janota.

A že třicet let staří oplové nejsou žádné ořezávátka dokazuje to, že tyto vozy vyhrály mistrovství světa v rallye. „Dokážeme zajet podobné časy s historiky v porovnání s novými vozy. Soudobé vozy a jejich provozy jsou lacinější, ale z tohohle máme obrovskou radost,“ dodává Hájek.

Jeden Opel Kadet GT Coupé má osmi ventilový motor, druhý pak šestnácti ventilovou techniku. Oba vozy mají zhruba 230 koní a váží devět set padesát kilogramů.