Podle údajů z Evropského parlamentu se totiž osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu) „Mezi naše priority rozhodně patří zdraví a bezpečnost našich zaměstnanců. Podporujeme proto řadu aktivit, mezi které spadá i možnost jízdy z práce domů na kole v jaderných elektrárnách. Navíc tím pomáháme i životnímu prostředí,“ uvedla Kateřina Bohuslavová, ředitelka Útvaru ESG Skupiny ČEZ.

Výměnou vozidla za kolo ročně temelínští zaměstnanci ušetří přibližně tunu CO2.

Požár ve Svatém Janu nad Malší z pondělí 11. dubna.
Jen za neděli vyjeli hasiči na Budějovicku k ohni pětkrát. Řešili i otravu

Před lety energetici zavedli přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu. Potvrzuje to i Karel Dvořáček z dodavatelské firmy I&C Energo, který jako první letos cyklobus využil. „Cyklobusem jezdím pravidelně, možná už deset let. Odpoledne se do Českých Budějovic vracím po cyklostezce přes Purkarec. Je to krásná a bezpečná projížďka, a pro mě hlavně uvolnění po práci,“ říká Karel Dvořáček.

Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 5 671 jízdních kol.

Marek Sviták