Žhnoucí slunce dokáže důkladně zvednout i teplotu uvnitř autobusů a trolejbusů. Ještě o něco hůře než cestující jsou na tom řidiči. „Teploměry máme převedené na venkovní teploty. Ale v kabinách, které nejsou klimatizované, bude ve chvíli, kdy vozy stojí, až šedesát nebo pětašedesát stupňů,“ popsal včera situaci ve vozech českobudějovického dopravního podniku manažer pro autobusovou a trolejbusovou dopravu Pavel Janouch.


Klimatizované kabiny má přibližně třetina vozů dopravního podniku. Řidiči také dostávají speciální přípravek, jehož jedna dávka nahrazuje denní úbytek minerálů a vitaminů v těle, způsobený pocením při vysokých teplotách. „Na vozovnách mají také připravenou k volnému použití sycenou i nesycenou vodu,“ doplnil Janouch.


Pracovníci 1. JVS, firmy zajišťující dodávku vody, v těchto dnech nezaznamenali radikálně vyšší spotřebu vody. „Ta stoupá jen s koncem pracovní doby,“ potvrdila mluvčí Jitka Kramářová. Důvodem zvýšení spotřeby je například sprchování po příchodu domů.


Pokud se teploty vyšplhají nad určitou hranici, je zaměstanavatel podle zákona povinnen poskytnout pracujícím pití zdarma.


„U nás lidé pracují ve vedrech po celý rok, takže jsou zde automaty na vodu a minerálku zdarma pořád. Nám poskytování tekutin vlastně vyplývá ze zákona,“ uvedl včera obchodní ředitel firmy Pekast Milan Drázda. Také městští policisté„fasují“ při těchto vedrech vodu.


„Od zaměstnavatele dostávají strážníci tekutin tolik, co vypijí. V tomto horku se také zvyšuje počet zálohových hlídek,“ naznačila tisková mluvčí městské policie (MP) Katka Schusterová s tím, že když se někde něco stane, tak jde samozřejmě teplé počasí stranou a MP vyráží na místo.