Zúčastnil se například Jiří Soukup s traktorem značky Porsche. „Byl vyroben v roce 1953, když Ferdinand Porsche dostal po válce zakázku na lehký jednoduchý stroj s malou spotřebou a velkou silou. Já jsem ho sehnal před třemi lety na burze z Rakouska, ale to rozhodně nebyl v takovém stavu jako dnes. Přišel v krabicích, vypadal jako tank, dokonce měl i takovou khaki barvu," vyprávěl.

Další dva roky traktor renovoval. Bylo nutné vše rozebrat, očistit, seřídit, opravit a doplnit chybějící součástky. Jiří Soukup zvládl tuto práci sám. „Jsem vyučený strojní zámečník, takže technické základy mám, a na to ostatní jsem postupně přišel," řekl.

Opravování starých strojů je podle něj především velký koníček. „Člověk má radost, když traktoru dá život, když to začne klepat a bafat. Řekl bych také, že je to výborný relax. Když vás všichni naštvou, odejdete do dílny, tam něco seštelujete nebo poleštíte a hned je vám líp," komentoval.

Jeho traktor Porsche je nyní bez problémů pojízdný. Jiří Soukup s ním vyráží právě na akce jako je Boršovské kochání, kde se stroj stává středem pozornosti. Podle majitele ani není příliš náročné starý traktor řídit. „Má klasickou šnekovou převodovku a jeho velkou výhodou je, že nemá tak těžký předek," dodal.

V automobilu Škoda Octavia Super z roku 1961 dorazil Martin Kročák. I on strávil se svým strojem především hodně času v dílně. „Koupil jsem ho jako šrot a s tchánem jsme se pustili do opravování. On je mechanik, já to mám jako koníčka, takže jsme to společnými silami zvládli, ale trvalo to asi dva roky. Museli jsme to rozebrat do posledního šroubku," popisoval.

Naštěstí se podle něj dnes dají sehnat potřebné součástky, i když to znamená každodenní pátrání na internetu. Nakonec je díky tomu Škodovka v perfektním stavu. „Myslím, že je naprosto spolehlivá. Půl roku stála v garáži a dneska hned napodruhé chytla," vyprávěl Martin Kročák, který vůz nyní využívá především k rodinným výletům.

Trochu mladší a o poznání menší stroj má Miroslav Tomášek z Nových Homolí. Do Boršova přijel ve Fiatu 500. „Byl vyroben v roce 1970. Já ho mám od svých osmnácti let, kdy jsem se zbláznil do aut. Je to starý vůz, takže vyžaduje péči, musíte se v tom čas od času šťourat, ale je bez problémů pojízdný," řekl.

Jakožto vyučený automechanik péči o vozidlo zvládá sám. Se svým Fiatem se snaží jezdit skoro všude. „Někdy jedu i daleko, někdy pak jedu zpátky na laně. Velká výhoda ale je, že se dobře parkuje, tohle se vejde opravdu všude," smál se Miroslav Tomášek.

Mezi zástupci „motorkářů" se objevil například Miroslav Nejedlý. Na sraz na návsi přijel na Jawě 50 z roku 1957. „Mám ji už hodně dlouho, asi od svých patnácti. Dlouhá léta jsem ji ale nepoužíval, ležela 
v garáži, až mi to bylo nakonec líto a pustil jsem se do renovace," vyprávěl.

Také on strávil v dílně hodně času. Dbal na to, aby stroji zůstala původní podoba a dnes může s Jawou klidně vyrazit na silnice. „Je pojízdná, po technické kontrole. Zatím ale jezdím spíš jenom na akce, teď jsem ji vytáhl zase po roce," doplnil Miroslav Nejedlý.

Kromě automobilů, motorek a zemědělských strojů se na Boršovském kochání objevila i kola, například legendární Ukrajina. Odpoledne se pak všechna vozidla ukázala 
v praxi na spanilé jízdě.