Stejně jako v minulých letech nechyběly divácky lákavé soutěže, mezi které patřilo tahání závaží, sprint dvojic, přetahování či terénní sekce včetně jízdy pořádným bahnem. Absolutní vítěz trialu se na svém, do posledního šroubku vyladěném, čtyřkolovém „oři“ odbrblal domů s medailí na krku a sadou elektrického nářadí v kapse. „Letos je tady více účastníků z celé republiky. Začínalo to s pár lidmi tady z okolí a dneska přijeli lidi z Plzně nebo dokonce z Českého Těšína, získává to republikovou dimenzi,“ uvedl hlavní pořadatel Pavel Pekař.


Mezi nejrůznějšími typy traktorů nás nejvíce zaujalo zelené vozítko, na jehož kapotě stálo Klášterní zahrada Saint Tropéz. „Jsme tady potřetí a pokaždé s jiným strojem. Vloni jsme tady byli s monstrem vytvořeným z trabanta. Tomuhle říkáme kačena a je sestavený ze dvou Citroenů 2CW. Bohouš Přibyl a Jenda Benda jsou spolustvořiteli, členové posádky a zároveň rekordmany zapsanými v knize rekordů. Dokázali totiž rozložit kačenu za jeden a půl hodiny komplet na součástky a zase složit,“ říká velký fanda citroenů Otto Cirnes, který přivezl kačenu na závody z malé vesničky Lhota pod Horami. Podle jeho slov však má letos jeho posádka trochu smůlu; v terénní soutěži utrhli údajně spojovačku. „Byli jsme tam dole v bahně silní a podcenili francouzský materiál. Uvidíme, jestli dojedeme,“ uzavírá závodník.