Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Navazující spoje městské dopravy mnohým nevoní

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Situaci, kdy se cestující přiřítí na zastávku a před nosem mu ujedou všechny spoje v pětiminutovém intervalu a poté nejede nic dlouhou dobu, zná skoro každý Českobudějovičák.

23.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

V mnoha případech jsou ale jízdní řády takto konstruovány ale úmyslně, a to proto, aby jednotlivé spoje na sebe navazovaly a lidé mohli pohodlně přestupovat.

Všechno pryč

„V sobotu k večeru jsem jel za přáteli do města, tak jsem se vydal na zastávku. Pravda, nemám jízdní řád, vždy doufám, že něco do centra pojede. Jenže před nosem mi odjely tři spoje, které jedou skoro stejnou trasou do města a které odjely ze zastávky asi během tří minut po sobě. Protože byl víkend, čekal jsem na další spoje docela dost dlouho,“ povzdychl si pětadvacetiletý Martin Janota ze sídliště Máj. „Proč nelze upravit řády tak, aby autobusy a trolejbusy jezdili tak nějak rozumněji a ne hned za sebou?“ ptá se Janota.


Dopravní podnik (DP), který se stará o městskou hromadnou dopravu ve městě, má na dané problémy jiný pohled.


„Pokud bude upřesněna zastávka, typ dne a časový interval, je možné se na danou a konkrétní situaci podívat a sdělit důvody, proč tomu tak je. V případě, že není k současnému řešení konkrétní důvod, lze dané spoje posunout, ale s tím, že v rámci jiné části města a jiných linek může dojít k obdobné situaci,“ vysvětlil včera za DP jeho vedoucí obchodu a marketingu Daniel Jírovec.

Ranní odjezdy

Redakce Českobudějovického deníku našla v jízdním řádu jeden z mnoha příkladů. Na zastávku Antala Staška v Rožnově (směr do města) přijede ráno v 7.38 jako první linka číslo 7, o minutu později pak spoj s číslem 15 a v 7.41 dorazí ke stanici „dvojka“.


„V tomto konkrétním případě se jedná o řízený souběh linek číslo dva a číslo sedm, a to z důvodu přestupu lidí jedoucích ze Včelné a Boršova nad Vltavou na linku dva a zpět. Toto je tak nastaveno schválně během celého dne a v obou směrech,“ upozornil Jírovec a dodal, že souběh linek slouží cestujícm především kvůli tomu, že „sedmička“ nemíří do centra města.


Řada lidí, kteří jezdí MHD do škol a za prací, se také pomyslně ptá, zda–li by nešlo některé linky na trasách rozdělit do menších časových intervalů tak, aby nejezdily hned za sebou.


„Vždy závisí na konkrétní oblasti a spojích. Nelze obecně paušalizovat, protože v řadě případů to tak v jízdních řádech opravdu být musí,“ uzavřel Jírovec.

23.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Jiří Vávra a jeho dýně, která vážila 66,4 kilogramu.

V Netolicích vyrostla obří dýně

Deník - Naši prvňáci

Představujeme prvňáčky ze Základní a Mateřské školy v Dubném

Kam za zábavou a poznáním na Českobudějovicku

České Budějovice - Kam se můžete vypravit za zábavou i poučením na Českobudějovicku

Poslední rozloučení v českobudějovickém krematoriu

České Budějovice - Poslední rozloučení v Obřadní síni českobudějovického krematoria

Hasiči viseli na lanech, cvičili evakuaci

Husinecká přehrada - Řidiče projíždějící včera dopoledne po hrázi Husinecké přehrady zarazil pohyb hasičů.

Borek zůstal i po otevření dálnice v dopravní pasti

České Budějovice – Nově otevřená část dálnice D3 odvedla většinu automobilového provozu z Borku. Na druhou stranu ale má stále na dopravní dění v obci vliv. Ukazuje se to i při projektu průmyslového parku u Hrdějovic.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení