Zhruba 1,2 miliardy korun má stát tunel, který chce město České Budějovice stavět z Průmyslové ulice do Suchého Vrbného. Na podjezd pod kolejištěm u vlakového nádraží ale zatím chybí to hlavní – peníze.

Českobudějovická radnice má nyní dokončenou studii budoucího tunelu. Podle náměstka primátora Františka Konečného však nepovede rovně do Dobrovodské ulice, jak se dříve plánovalo. Zahne vlevo, zhruba do prostoru dnešního sběrného dvora v Suchém Vrbném. Vyústění do Dobrovodské ulice by totiž znamenalo vynucenou demolici několika nemovitostí. „Křižovatka ulic Průmyslové a Nádražní bude dvoúrovňová,“ říká dále k projektu František Konečný. Vjezd do tunelu z Průmyslové tedy povede pod Nádražní ulicí. Za kolejemi vznikne velká kruhová křižovatka. Na tak velkou stavbu však nestačí ani město, ani kraj. „Musí ji financovat Státní fond dopravní infrastruktury(SFDI),“ říká František Konečný.

Kudy povede tunel pod nádražímZdroj: Deník / Miroslava Jindrová

Podle Tomáše Blechy, ředitele sekce zdrojů SFDI, je možné ucházet se na podobnou akci o příspěvek od státu. Žádosti posuzuje výbor fondu. Zjednodušení dopravy mezi Suchým Vrbným a dalšími částmi Českých Budějovic si radnice slibuje od tunelu, který se plánuje u vlakového nádraží.

Město má nyní základní studii aktuální varianty tunelu. A podle náměstka primátora Petra Holického se začne pracovat na dokumentaci pro žádosto územní rozhodnutí. Tunel má mít čtyři pruhy, z Nádražní ulice ve směru od Mánesovy ulice se počítá s odbočovacím pruhem.

Hlavní průtah na České Budějovice nebo cesta do Kolodějí nad Lužnicí. Silničáři se zde pustili do frézování vozovky.
Vltavotýnské silnice znovu obsadily frézy

Jak říká náměstek primátora František Konečný měl by podjezd pod kolejemi začít sloužit současně s dálničním obchvatem města, to znamená v roce 2022. „Věřím, že v září bude stavba obchvatu zahájena,“ říká ohledně dálnice František Konečný. Náměstek primátora dodává, že tunel je důležitý pro to, aby pomohl navést do Českých Budějovic auta, která mají sjíždětz dálnice na Pohůrce.

Pro pěší a cyklisty je potěšující zprávou, že nad kolejištěm zůstane současná lávka. Nynější varianta dopravních změn v lokalitě už nepočítá s tím, že by byla odstraněna a pěším a cyklistům by zůstal jen tunel.

Na projektovou přípravu tunelu je letos v rozpočtu vyhrazeno deset milionů korun.

Ilustrační foto
Jó, řidič, ten tvrdej chleba má... Ale v kraji snadno najde práci