Se stavebními pracemi musejí řidiči počítat na křižovatce českobudějovické Pražské třídy s ulicí Karoliny Světlé. Další krok k modernizaci řízení dopravy v jihočeské metropoli zahájila na počátku května radnice. Stavební práce a úpravy křižovatky jsou spojené s rekonstrukcí světelné signalizace, která může být v některých fázích stavby mimo provoz.

Akce známou křižovatku u Budvaru podle náměstka primátora Viktora lavičky docela promění. „Dojde k úpravě severozápadního nároží křižovatky, opravě chodníků, na Pražské třídě budou v místech přechodů pro chodce signální a varovné pásy pro osoby s omezenou schopností pohybu a také dělící ochranné ostrůvky. Do vozovky se uloží kabely světelného zařízení a zřídí se tam jedna uliční vpusť,“ vyjmenovává úpravy náměstek primátora Viktor Lavička s tím, že v uvedeném úseku budou osazeny nové semafory, návěstidla LED, řadiče i kabelové vedení.

V Šalmanovicích postavili pět desítek májek.
V Šalmanovicích chtějí za májky rekord

Úpravy se dotknou také světelné signalizace. Technologie světelného signalizačního zařízení bude vybavena dálkovým ovládáním akustické signalizace a jednotkou pro preferenci MHD. „Snažíme se jednotlivé dopravní stavby sladit termínově tak, aby na sebe plynule navazovaly a vzájemně se nijak neomezovaly,“ dodává k radniční investici Viktor Lavička.

Rekonstruovaná křižovatka je po celou dobu výstavby s omezením průjezdná. Poslední práce by měly skončit nejpozději 23. června. Práce budou rozděleny na čtyři etapy.

Například v současné 2. etapě, která má trvat do 23. května, se chystají práce na středových ostrůvcích. Přechody pro chodce jsou řešeny koridorem pro pěší pomocí přenosných zábran, současně budou probíhat výkopové práce na chodnících a pokládka nové kabeláže světelné signalizace.

Letité přístřešky u Družby na Pražské třídě.
Nebezpečné ocelové přístřešky z města zmizí

Při rekonstrukci dojde dočasně i k přesunu zastávek MHD. V případě nepříznivých klimatických podmínek bude harmonogram aktualizován. Pohyb chodců bude po celou dobu stavby řešen pomocí provizorních koridorů šířky 1,2 m.

V Českých Budějovicích poblíž zmíněné křižovatky už pokročily práce na rekonstrukci mostu v Nádražní ulici, které začaly pro Jihočeský kraj v dubnu. Severní polovina mostu v Nádražní ulici je i nadále částečně uzavřena a ve třech zbývajících jízdních pruzích s omezenou rychlostí je také hmotnostní omezení pro vozidla do 6 tun. Vzhledem k blízkosti mostu je omezena také kapacita křižovatky Pražská x Strakonická.

„Žádáme řidiče, aby ve směru Praha pokud možno stále využívali objízdnou trasu ulicí Horní nebo Okružní a věnovali zvýšenou pozornost dopravnímu značení,“ říká za město náměstek primátora Viktor Lavička. Kvůli doporučené objízdné trase totiž byly upraveny signální plány na šesti světelných křižovatkách a jednom přechodu a v rámci částečného otevření došlo k zásadním úpravám na obou křižovatkách v sousedství mostu.