Nové přístaviště vznikne z šesti plovoucích betonových kostek. Zájemci o výletní plavbu do Hluboké nad Vltavou tak dostanou šanci nastoupit na loď jen pár metrů pěší chůze od centra krajského města. Technické parametry přístaviště v úterý slavnostně představili zástupci Ředitelství vodních cest.
Plovoucí molo, poskládané z šesti betonových dílů, bude ukotvené k šesti speciálním trubkám. Podle změn výšky hladiny se bude zvedat a klesat. Přístaviště bude připravené i na velkou vodu. „I za stoleté vody budou kostky bezpečně plavat podél vodicích trubek a nikoho neohrozí,“ zdůraznil vedoucí oddělení rozvoje Ředitelství vodních cest ČR Jan Bukovský.
Akce u Lannovy loděnice má být hotova do prosince letošního roku. V roce 2011 už mají mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou plout nejen malé ale i větší výletní lodě.
Podle českobudějovického primátora Juraje Thomy se díky obnovení dávné tradice stanou České Budějovice opět přístavním městem. Thoma také vyzdvihl očekávaný přínos lodní dopravy pro turistický ruch. Primátor dodal, že je to třeba neustále opakovat, aby se podařilo přesvědčit i mizivé procento odpůrců projektů na splavnění Vltavy.
Na základě koordinační smlouvy, uzavřené městem České Budějovice a Ředitelství vodních cest ČR, se na budování vltavské vodní cesty bude město rovněž podílet. Připadne mu úkol vybudovat zázemí u přístavů v Českém Vrbném a u Lannovy loděnice.
„Finanční spoluúčast města bude představovat u českovrbenské maríny 17 milionů korun a u Lannovy loděnice 3 miliony korun. Budeme usilovat o to, abychom tyto peníze získali z evropských strukturálních fondů, konkrétně z Regionálního operačního programu,“ uvedla náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová.
Jenže peníze, které chce město vložit do přístavů, by někteří opoziční zastupitelé raději využili jinak. „Dokázal bych si představit, že město by mohlo tyhle prostředky investovat někde jinde. Má jiné problémy. To je můj názor,“ komentoval v úterý pro Deník představení nových projektů opoziční zastupitel Miroslav Joch.
Stavba u Dlouhého mostu v Českých Budějovicích se bude nacházet zhruba 80 metrů od mostu po proudu Vltavy. Bude součástí obnovení splavnosti Vltavy. Lodě tak budou mít možnost nejen doplout téměř do samého centra Českých Budějovic, ale i zde přistát. Stavba tak navazuje na výstavbu obratiště pod Jiráskovým jezem, které umožní těmto lodím pohodlné otočení a plavbu zpět směrem na Hlubokou.
Výstavba přístaviště Lannova loděnice je součástí projektu „Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice – Týn nad Vltavou“. Předpokládaným termínem dokončení přístaviště je prosinec 2009.