V závěru minulého týdne už stavbaři spojily oba břehy řeky Vltavy. Podle náměstka primátora Petra Holického by lávka měla být dokončena v květnu.

Stavba navazuje u TJ Meteor na cyklostezku, která dnes vede po pravém břehu Vltavy. Pro pěší i cyklisty se tak více otevře levý břeh řeky. Podle starosty Plané Tomáše Pintéra už nyní vedou od obce k lávce komunikace, které byly v minulém roce postaveny díky Státnímu pozemkovému fondu. Takže bude možné dostat se až do Plané.

Podle Petra Holického je lávka důležitá i pro napojení dalších obcí do budoucna. „Do centra Českých Budějovic se tak na kole dostanou i lidé z Boršova nad Vltavou, Homolí a Plané,“ říká Petr Holický s tím, že by to napříště mohlo omezit i automobilovou v krajském městě.

Ilustrační foto
Dlažba na náměstí je bez závad

Opěrné pilíře, mostní oblouky a další konstrukce už se rýsují nad Vltavou v Českých Budějovicích poblíž hřišť TJ Meteor. Vzniká zde lávka, jejíž zajímavostí je velký výškový rozdíl, který bylo třeba při spojení břehů překonat. Podle náměstka primátora Petra Holického je délka přemostění 39 metrů, ale v rámci levé rampy je vložen další mostní objekt o délce 17 metrů. Pomůže pěším a cyklistům dostat se snáze od Plané na lávku.

Hlavní ocelová mostní konstrukce se na své místo osazovala díky jeřábu o nosnosti 500 tun a za pomoci podpůrných ocelových pilířů v řece. Stavbu provádí firma Metrostav a podle jejího tiskového mluvčího Vojtěcha Kostihy se za pomoci stejného jeřábu dostala nad terén také 17 metrů dlouhá ocelo-železobetonová deska, která tvoří část levé nájezdové rampy. Při stavbě byl složitý například návoz velkých jeřábů nebo předem hotových částí mostu k řece. Přístup na staveniště od Plané je totiž omezený, proto musel být třeba zesílen mostek na jedné z komunikací od obce, aby vůbec unesl velké jeřáby.

Na louce mezi Makrem, Hrdějoivicemi a Nemanicemi by na kraji Českých Budějovic mělo vyrůst logistické centrum.
Nemanice a Borek se bojí devíti nových hal

V závěru minulého týdne se osazovaly ocelové oblouky lávky, které byly stejně jako části mostovky vyrobeny v Horních Počernicích u Prahy a dopraveny do jižních Čech jako nadrozměrný náklad na speciálním podvozku.

Lávka za 20 milionů korun má být dokončena v květnu.