Pro Jihočeský kraj se pracuje u Strážkovic a Trocnova na Českobudějovicku. Východně od Strážkovic už se v terénu jasně rýsuje trasa budoucího obchvatu. „Vozovku o délce 2,127 kilometru budou tvořit dva jízdní pruhy, které budou rozšířeny o stoupací pruh o délce 700 metrů,“ říká k základním parametrům nové silnice náměstek hejtmana Antonín Krák. Řidičům má začít obchvat sloužit za rok v listopadu a stát bude 116 milionů korun. Hlavním cílem je osvobodit Strážkovice od tranzitní dopravy ve směru České Budějovice - Trhové Sviny.

V nedalekém Trocnově se buduje přes železnici nový most o délce 162,5 m. Nahradí současné přemostění, které například neumožňovalo průjezd velkých kamionů, na jedné z vedlejších tras mezi Českým Krumlovem a Třeboní. Investorem je Správa a údržba silnic Jihočeského kraje. Podle mluvčího krajského úřadu Radka Šímy je zakázka vysoutěžena na necelých 85 milionů korun a hotovo má být letos do konce roku.

Přípravné práce už začaly také mezi Stráží nad Nežárkou a Lásenicí na budoucí přeložce komunikace z Českých Budějovic do Jindřichova Hradce.

Z velkých dopravních staveb se pracuje na Českobudějovicku a na Českokrumlovsku na dálnici D3 mezi Úsilným a Třebonínem. Ve výběrovém řízení na navazující úsek Třebonín – Kaplice nádraží podle Radka Mátla, generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic ČR, podala nabídku s nejnižší cenou firma Metrostav Infrastructure. Úsek dlouhý 8,5 km dlouhého úseku slíbila firma zvládnout za 1,9 miliardy korun. Komise ale teprve začala hodnocení nabídek. „Zahájení stavby se předpokládá ve druhém pololetí tohoto roku,“ uvedl Radek Mátl. Nejvyšší nabídka zní na 2,05 miliardy korun.

Letos by se na D3 měla začít stavět také odpočívka u Chotýčan. Termín na podání nabídek byl aktuálně prodloužen do 7. května.

Bagry ale nepracují jen pro silnice. Mezi Soběslaví a Doubím se staví za čtyři miliardy korun 8,8 kilometru dlouhá přeložka železnice v rámci IV: železničního koridoru. Vlaky tu budou moci jezdit od roku 2023 rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.