K radosti naprosté většiny řidičů nejsou kamerky na křižovatce, které zaplatil magistrát, kvůli dopravním přestupkům, ale zajišťují plynulost provozu.
„Kamery nahrazují zastaralé smyčky, které byly v silnici. Tím, jak se přes smyčky pořád jezdilo či se kroutil asfalt, tak se neustále ničily,“ vyvsvětlil včera Radek Terber, zástupce firmy SignalBau Huber, která se stará o městské světelné signalizace. „Takto kamera sleduje provoz namísto detekční smyčky a tím pádem předcházíme i mechanickým poruchám,“ doplnil Terber.


Záznamová zařízení tedy neslouží například ke kontrole jízdy na červenou, ale pouze řídí režim křižovatky. „V Praze už systém videodetekce, jak se kamery jmenují, používají. Videodetekce má velikou výhodu v tom, že město už nemusí vynakládat další peníze na opravy detekčních smyček. Další výhoda je například ta, pokud se jízdní pruhy někdy udělají na silnici jinak, tak se i kamery dají jinam a nemusí se převrtávat smyčky,“ uzavřel Terber s tím, že videodetekce bude také kontrolovat provoz na Mariánském náměstí.


„Stálo by za uvážení, aby kamery mohly kontrolovat i ty dopravní prohřešky, ne? Když už tam jednou jsou,“ navrhuje řidič Daniel Libor.