Sjednocení všech úřadů magistrátu města České Budějovice v areálu bývalých Žižkových kasáren,přemostění křižovatky U Dlouhého mostu a vybudování podzemního parkoviště

na Senovážném náměstí zaujalo občany města, vyplývá to z aktuálního exkluzivního průzkumu agentury STEM/MARK. Průzkum se zabýval i hodnocením dnešního stavu.

U úřadů města tak nejvíce vadí jejich špatná dopravní dostupnost a chybějící parkování.

Všechny tři záměry do svého volebního programu pro komunální volby zařadilo hnutí Jihočeši 2012.  „Byli jsme od začátku přesvědčeni, že lidé tyto úmysly uvítají. Problémy s dopravou, parkováním, ale i nepřehledné umístění úřadů na různých místech ve městě nás trápí dlouhodobě. Řešením nejsou dílčí úpravy, záplaty, které problém oddálí, ale ucelená koncepce," uvedl k zamýšleným projektům lídr Jihočechů Michal Doktor.

Na sjednocení úřadů město podle Jihočechů vydělá „Celý projekt podmiňujeme opuštěním nemovitostí v Kněžské a Jeronýmově, jejich prodejem můžeme získat hodně prostředků. Velkou část nákladů na rekonstrukci kasáren jsme také schopni pokrýt z evropských dotací, vezmu-li v úvahu celkovou synergii, pak město i občan vydělá" vysvětlil Michal Doktor.

Dopravní situaci komplikuje kromě nedostatku parkovacích míst i tranzit městem.

„Přemostění křižovatky výrazně zlepší plynulost dopravy na trase, kde se střetává jak tranzitní, tak místní doprava. Podle dopravních expertů, kteří projekt zpracovali, je toto řešení možné a vhodné nejen na křižovatce u Dlouhého mostu, ale i na křižovatce ulic Rudolfovská a Nádražní u viaduktu. Obě tato místa jsou velmi palčivými body v dopravě ve městě," přiblížil garant dopravních témat Miroslav Leština.

Nebezpečí vidí Jihočeši i v možném riziku svedení dálnice od Tábora a od Lince k městu bez vybudování obchvatu.

„Nechceme dopadnout jako Plzeň, kde ze dvou stran města přiváděla dálnice obrovské množství aut, která se pak městem jen těžko prodírala. Zastupitelstvo města musí být jednotné. Zpochybnění trasy by oddálilo stavbu obchvatu a vnitřní město by kolabovalo pod náporem aut. Součástí ucelené dopravní koncepce je i výstavba podzemního parkovacího domu na Senovážném náměstí k vybudování dostatečné parkovací kapacity ve městě," uzavřel Miroslav Leština".