V analýze pro radu města dopravní podnik podle tiskové mluvčí Barbory Smudkové navrhuje například úpravu tarifu. „Cena základní jízdenky by dle návrhu mohla ze 16 korun vzrůst na 20 korun, návrh zahrnuje i další možnosti stabilizace ekonomické situace podniku včetně úpravy cen dlouhodobých kupónů, jízdného pro seniory a děti ve věku mezi 6 až 15 lety nebo rozšíření poskytovaných služeb pro město,“ říká Barbora Smudková. Ke zvažovaným úsporám patří i sloučení linek číslo 4 a 1 s tím, že by linka číslo 4 byla zrušena a posílena linka číslo 1.

Podle náměstka primátora Petra Holického stojí městská hromadná doprava České Budějovice více než čtvrt miliardy korun ročně. Přesahuje to osminu provozních výdajů města a tento výdaj má tendenci dále růst. „K udržení kvality a potřebného rozsahu dopravních služeb přichází dopravní podnik s kalkulací a návrhem opatření, kterými se rada města bude zabývat na svém mimořádném jednání v pondělí,“ uvedl k důležitému jednání Petr Holický.

Půlmaraton v Českých Budějovicích.
Půlmaraton se vrací do Budějovic, podívejte se na uzavírky

„Mohu potvrdit, že varianta zvýšení tarifu jízdného je ve hře, přestože návrh závazku veřejné služby v přepravě cestujících pro rok 2022 obsahuje například úsporu v úpravě linek číslo 4 a 1, které se sloučí,“ dodal Petr Holický.

Podle Barbory Smudkové v prvním pololetí roku 2021 cestující zakoupili jízdné za 37,6 milionů korun. Oproti srovnatelnému období roku 2020 je to pokles o více než 7,5 milionu korun. Jenže před koronavirem, v roce 2019, se prodalo za první pololetí jízdné za více než 58,9 milionů korun. Až letos v září se konečně začal trend prodeje jízdného podle Barbory Smudkové zvyšovat na plánované hodnoty.

Případné změny v českobudějovické MHD by mohly začít platit od ledna 2022.