Počet cyklistů, kteří projížděli ulicemi krajského města, zaznamenávali dobrovolníci. Jedním z nich byla i Kristýna Hajklová, studentka z Českých Budějovic. „Počítáme, kolik cyklistů projede frekventovanými křižovatkami," vysvětlila Kristýna Hajklová.

Cílem sčítání podle Lukáše Bajta z občanského sdružení CykloBudějovice bylo získat čísla vypovídající o pohybu cyklistů v Budějovicích. Ta budou podkladovým materiálem pro vytvoření takzvaného cyklogenerelu, tedy dokumentu o dalším rozvoji cyklistické dopravy ve městě. Cyklogenerel by měl ukázat recept, jak snížit znečištění ovzduší v Budějovicích výfukovými zplodinami.

„Pro sčítání jsme schválně vybírali silnice, kde většinou žádná opatření pro cyklisty nejsou," podotkl Lukáš Bajt.

Grafika.Dobrovolníci cyklisty sčítali na 18 stanovištích ve dvou časových úsecích –  dopoledne a odpoledne. Za celkem osm hodin projelo jednotlivými měřenými úseky celkem 13 371 cyklistů.

Veřejnou zakázku na vytvoření již zmíněného městského cyklogenerelu získala před časem  brněnská firma Alternativní dopravní studio. Ta má s vytvářením obdobného dokumentu zkušenosti i z dalších měst. Studii by měli mít Budějovičtí k dispozici do 15. prosince.

V říjnu chtějí členové občanského sdružení CykloBudějovice ve spolupráci se zpracovatelem měření uspořádat veřejnou diskuzi, při níž se bude právě o cyklogenerelu debatovat.

„Budějovice mají přes 30 kilometrů stezek pro cyklisty, což je dobré číslo. Problémem ale je, že na většině ulic není opatření pro cyklisty," řekl Lukáš Bajt ze sdružení CykloBudějovice. „Ve městě není ani jeden cyklopruh. První piktogramový koridor pro cyklisty směrem k plovárně byl vyznačen až toto léto. Kromě toho je jen pár piktogramů 
u Dlouhého mostu, jinak nic," dodal Lukáš Bajt.

„Také občas jezdím na kole, i když ne příliš často," sdělila Kristýna Hajklová z Českých Budějovic. „Řekla bych, že by Budějovice potřebovaly více cyklostezek. Po rušných křižovatkách moc ráda nejezdím, proto bych tady cyklostezky určitě uvítala," doplnila.

KLÁRA SKÁLOVÁ