Iniciátorem je Turistický svaz Linec, který se třicet let po pádu železné opony společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu snaží dát vědět do obou zemí o bohaté kulturní nabídce obou oblastí – jižních Čech a Českých Budějovic i Lince, které dělí sto kilometrů. Cílem spolupráce by mělo podle Georga Steinera, ředitele turistiky v Linci, být, že hudební nadšenci z jihu Čech navštíví Linec a linečtí a hornorakouští zavítají za kulturou do Jihočeského kraje. „V Linci máme půlmilionové publikum, které navštěvuje divadla, muzikály, opery. To je ohromný potenciál pro Jihočeské divadlo,“ myslí si Georg Steiner. Linec zase podle jeho propočtu nabízí sto akcí. „Na této úrovni by mohla probíhat kulturní výměna a naše regiony by se mohly více sblížit,“ dodává.

V rámci projektu vznikly dvě brožury v celkovém nákladu 40 tisíc kusů, které budu cílit na kulturně orientovanou veřejnost. Německá brožura v češtině představuje Linec jako město kultury s magickou atmosférou, akci Bruckner fest trvající od 4. září do 11. října, divadlo hudby Musiktheater aj. „Hudba nepotřebuje překlad, každý ji cítí svým srdcem,“ myslí si Goerg Steiner, který ji proto považuje za vhodnou pro toto spojení. Jihočeši mohou cestu za nákupy spojit také s kulturou.

Česká brožura zase Hornorakušáky informuje o akcích, ale i příspěvkových organizacích kraje, o Alšově jihočeské galerii, Jihočeské filharmonii, zve do muzeí, do Českého Krumlova, do Hluboké nad Vltavou, na festivaly Anifilm, Třeboňská nocturna či Jihočeská intermezza.

Podle Josefa Kordy, který má za českou stranu propojení na starosti, projekt potrvá do září. Pokud to financování dovolí, chtěly by jižní Čechy a Horní Rakousko spolupracovat dále. „Rádi bychom naši kulturu propojili i společnou vstupenkou,“ nastiňuje.

Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek dodává: „Od projektu očekávám spolu s partnery projektu zvýšení počtu přenocování z turistické návštěvnosti.“ Realizují společný marketing.