Městem každý den projedou tisíce automobilů, jejichž  kola vytrvale bubnují o rozbitý asfalt nebo vystouplé kanály. Bydlení v těsném sousedství silnice se proto stalo skutečnou zkouškou trpělivosti. Pro řidiče je zase Lišov symbolem slalomové jízdy zručnosti mezi výmoly.

Změna už je ale v dohledu. Ve čtvrtek by se měla konat na městském úřadu koordinační schůzka kvůli rekonstrukci vozovky.

„Současný stav silnice je katastrofální," říká Jiří Švec, starosta Lišova. V souvislosti s opravou ale starosta čeká, že uzavírky zhorší dopravní situaci ve městě, třeba i pro děti při ranní cestě do školy. Je totiž možné, že ve snaze vyhnout se kolonám na hlavním tahu budou řidiči kličkovat vedlejšími ulicemi. Starosta proto jedná s Policií České republiky, aby posílila dozor na kritických místech alespoň v dopoledním čase.

Rekonstrukci vozovky ale obyvatelé Lišova vítají. „Určitě to pomůže," říká Jiří Pešek, který dříve bydlel poblíž hlavní třídy. „Opravu silnice dávno potřebuje, ale až na ni pustí znovu kamiony, tak to zase rozmlátí," poukazuje Jiří Pešek na největší bolest Lišova – tranzit těžké dopravy. A dodává, že městu by pomohl hlavně obchvat.

Podle Niny Ledvinové, tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), se nyní bude opravovat úsek vozovky v délce 2,3 kilometru. Dobu prací odhadla mluvčí ŘSD na dva měsíce.

Na čtyři díly pravděpodobně rozdělí v následujících týdnech silničáři hlavní lišovskou ulici. Jednotlivé díly – vždy o šířce jednoho jízdního pruhu, pak postupně uzavřou. Rekonstrukce by měla stát necelých 
20 milionů korun. Podílet se 
na ní budou Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) a město.

Svrchní vrstvy z asfaltového betonu se budou podle tiskové mluvčí ŘSD Niny Ledvinové frézovat do hloubky 
60 milimetrů.  Město bude platit výměnu krytů kanálových vpustí a vodovodních přípojek. „Měli jsme na to připraveno dva miliony korun, ale vysoutěžili jsme to levněji," říká starosta Lišova Jiří Švec s tím, že náklady budou oproti původním předpokladům asi třetinové.

Větší obavy než z financí má lišovský starosta ze zvýšené dopravní zátěže v ulicích Lišova. „Město se objet nedá," zdůrazňuje Jiří Švec a poukazuje na to, že jediná možná alternativní trasa je přes Zvíkov a Hlincovou Horu.

Počítá se ale s tím, že většina řidičů prostě přetrpí stání v centru Lišova na semaforech při střídavém projíždění kolem opravovaných úseků. Pokud to půjde, chce starosta zamezit objíždění stavby po místních komunikacích.

Podle Jiřího Švece se tak ukáže, jak Lišov potřebuje obchvat. „Alespoň se chytí kompetentní za nos a uvidí jaký problém to je, když neexistuje jednoduchá možnost Lišov objet," zdůrazňuje Jiří Švec. Obchvat města má ŘSD v plánu začít stavět zhruba do čtyř let