Současně sem dorazila první souprava s 1275 tunami sanační zeminy z Karlových Varů. „Jsem velmi rád, že tady stojí první vlak, který oficiálně zahájí provoz do Mydlovar," řekl ministr obchodu a průmyslu Jan Mládek.

Zhruba o třetinu méně nákladních vozů bude díky obnovení vlečky jezdit po jihočeských silnicích. „Jeden takový naložený vlak je více než 30 plně naložených kamionů, a to už je přece znát," řekl při slavnostním zahájení Jiří Zimola, hejtman Jihočeského kraje.

I nadále budou do Mydlovar sanační materiál vozit nákladní automobily, jejich počet ale výrazně klesne, čímž by se mělo ulevit provozu v jednotlivých obcích. „To byla ta věc, pro kterou jsme to dělali," dodal Jiří Zimola.

Sen obyvatelů a starostů okolních obcí se tak stal 
v těchto dnech skutečností. „Nevěřil jsem tomu, a ono je to tady," těšil se Jaroslav Pavlica, starosta obce Olešník. Přes tu totiž nákladní automobily do Mydlovar jezdily. „Tím, že byla vlečka zprovozněna, se nám bude žít lépe," dodal starosta Olešníka.

Radost ze znovuobnovení železniční vlečky měl i starosta obce Zahájí Jiří Novák. „Já to určitě vítám, Zahájí je takový uzel dopravy. Ať se jede do Olešníka nebo Mydlovar, musí se jet přes Zahájí," konstatoval Jiří Novák s tím, že se omezením nákladní dopravy zvýší také bezpečnost dětí, které chodí v Zahájí do školy a školky.

Ačkoliv se původně počítalo, že sanace v Mydlovarech skončí v roce 2036, laguny s radioaktivními odpady by tu měly zmizet do deseti let.

KLÁRA SKÁLOVÁ