„Ředitelství silnic a dálnic chce stavby zahájit v roce 2016. Příští rok by měla být dokončena dokumentace pro stavební řízení," řekla ke stavu příprav náměstkyně primátora Ivana Popelová.
Zároveň náměstkyně primátora konstatovala, že pokračující část dálnice by se měla stavět současně se zmíněnou jižní tangentou. Jde
o dopravní návaznost na stávající komunikační síť. „Abychom se nedostali do situace, kterou známe z některých dálničních staveb," poukázala Ivana Popelová na problémy, které mohou přinášet například sjezdy z dálnice
v obydleném území s neodpovídající infrastrukturou.
V případě pokračování dálnice D 3 by takový osud mohl potkat Roudné, kde se plánuje mimoúrovňová křižovatka
s napojením dálnice na jižní tangentu. Podle starosty Roudného Gustava Hada je bezpodmínečně nutné, aby se jižní tangenta stavěla spolu dálnicí a aby bylo Roudné ochráněno před sjezdem aut směrem na Budějovice. Buď tonážním a jinými omezeními, nebo postavením nové silnice ke krajskému městu, pracovně zvané nová Plavská.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditV Roudném se bojí dálnice. Přivedla by do obce provoz
České Budějovice – Příští rok by mohl začít výkup pozemků pro dálnici D3 za Českými Budějovicemi směrem na Dolní Třebonín i takzvanou jižní tangentu, která má budoucí dálnici napojit na Litvínovickou a Novohradskou silnici. Projekty představilo Ředitelství silnic a dálnic na posledním zasedání budějovické rady města.
Doprava. Ilustrační foto.
|
Foto: Deník/Jaroslav Sýbek